‎فیلم «بهشت» ران هاوارد با حضور کارگردان در اولین اکران بین‌المللی‌اش جشنواره فیلم تورین ۲۰۲۴ ایتالیا را افتتاح می کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم مهیج ران هاوارد با عنوان «بهشت» با بازی جود لا، آنا دی آرماس، ونسا کربی و سیدنی سوینی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم تورینو ایتالیا انتخاب شد. این فیلم با حضور کارگردان برای اولین بار دیده می شود.
«بهشت» داستان یک زوج اروپایی با بازی لاو و کربی است که به دنبال یک زندگی جدید و فرار از ارزش‌های بورژوایی در سال ۱۹۲۹ از آلمان راهی یک جزیره بکر بدون ساکن در گالاپاگوس هستند. این فیلم برمبنای یک رویداد واقعی، بر اساس داستانی از نوآ پینک و هاوارد و برمبنای فیلمنامه پینک ساخته شده است.
فیلم پس از اولین نمایش جهانی‌اش در ماه سپتامبر در جشنواره فیلم تورنتو، اولین نمایش بین‌المللی خود را در تورین خواهد داشت.
شروع جشنواره امسال با اولین نمایش بین‌المللی این فیلم مهیج با حضور کارگردان، شروعی خوب برای کارگردان هنری جدید جشنواره، جولیو بیس بازیگر و کارگردان ایتالیایی است.
مدیر جشنواره پیشتر اعلام کرده بود که این دوره با یاد مارلون براندو برگزار می‌شود و ۲۴ فیلم این بازیگر در صدمین سالگرد تولد وی که برنده ۲ جایزه اسکار بود، به این وسیله گرامی داشته می‌شود. براندو برای سبک بازیگری طبیعت‌گرایانه و سرکش خود شهرت دارد.
پیش تر از این بخش به عنوان ستون فقرات جشنواره یاد شد که شامل نمایش درام «مردان» محصول ۱۹۵۰ فرد زینمان هم هست که در آن براندو اولین بازی خود را برای پرده بزرگ با بازی در نقش یک جانباز فلج جنگ انجام داد. وی پیش از آن در نقش شخصیت اصلی نمایش «اتوبوسی به نام هوس» تنسی ویلیامز در برادوی ظاهر شده و سروصدای زیادی به پا کرده بود.
تورین جشنواره سینمایی ایتالیا برای کارگردانان جوان و سینمای مستقل است و متئو گارونه و پائولو سورنتینو اولین آثار خود را در این جشنواره به نمایش گذاشتند.
این جشنواره توسط موزه ملی فیلم ایتالیا در تورین و در برج نمادین گنبدی مول آنتونلیانا که نقطه عطف اصلی شهر است، برگزار می‌شود.
ران هاوارد کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و بازیگر آمریکایی سال ۱۹۹۵ مستند درام تحسین‌شده «آپولو ۱۳» را کارگردانی کرد که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شد. فیلم زندگی‌نامه‌ای «ذهن زیبا» (۲۰۰۱)، درام ورزشی «مرد سیندرلایی» (۲۰۰۵)، درام تاریخی «فراست/نیکسون» (۲۰۰۸) و درام ورزشی «شتاب» (۲۰۱۳) دیگر فیلم‌های وی هستند که با تحسین منتقدان روبه رو شدند. او علاوه بر این سازنده فیلم‌های پرفروشی مانند فانتزی «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» (۲۰۰۰)، مجموعه اکشن-ماجراجویی «رابرت لنگدن» (۲۰۰۶-۲۰۱۶) و وسترن فضایی «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (۲۰۱۸) است. هاوارد برای «ذهن زیبا» جوایز اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را کسب کرد و برای «فراست/نیکسون» بار دیگر نامزد دریافت این ۲ جایزه شد.
چهل و دومین دوره جشنواره تورین از ۲۲ تا ۳۰ نوامبر (۲ تا ۱۰ آذر) برگزار خواهد شد و ترکیب فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره ۷ نوامبر اعلام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *