نشست رسانه‌ای فیلم «علفزار» برگزار شد

22:03

تهیه کننده فیلم «علفزار» از تعامل خوب با قوه قضاییه برای ساخت این فیلم خبر داد و گفت: کاسه داغ تر از آش نشوید، برای اکران عمومی این فیلم به سعه صدر نهادهای مرتبط نیاز است زیرا ساخت چنین فیلم‌هایی از وقوع جرم جلوگیری می‌کند.
به گزارش ایرنا، نشست رسانه‌ای فیلم علفزار در روز دوم از جشنواره فیلم فجر، با حضور عوامل این فیلم و خبرنگاران راس ساعت ۱۵ در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. بهرام رادان به عنوان تهیه‌کننده، کاظم دانشی به عنوان کارگردان و پژمان جمشیدی، یسنا میرطهماسب، ستاره پسیانی، سارا بهرامی، مهدی زمین پرداز و عرفان ناصری به عنوان بازیگران فیلم علفزار در این نشست حضور داشتند.
بهرام رادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال عدم اکران فیلم گفت: کاسه داغ تر از آش نشوید. انشالله اکران عمومی می شود. با قوه قضائیه و سازمان سینمایی همکاری خوبی داشتیم. زیرا ساخت این گونه فیلم ها از وقوع جرم جلوگیری می کند.
وی درباره دلیل انتخاب عنوان فیلم علفزار برای این فیلم گفت: این عنوان را مخاطب تشخیص و درک می کند.

بهرام رادان در ادامه درباره علت آن که چرا به عرصه تهیه‌کنندگی وارد شد، گفت: در رشته مدیریت تحصیل کردم و مجوز تهیه‌کنندگی‌ام را گرفته بودم و به این کار علاقه دارم. اما برای ادامه کار در این عرصه باید ببینیم تا کجا می‌توان پیش رفت و بخش خصوصی تا چه اندازه می‌تواند روی آثار سرمایه‌گذاری انجام دهد.
رادان اذعان داشت: آنچه برای ما اهمیت دارد دیده شدن کار توسط منتقدان، اهالی‌رسانه و مردم است. درباره سیمرغ یک گروه تصمیم می‌گیرد و ممکن است بسته به حضور افراد مختلف، انتخاب متفاوتی صورت گیرد.
کاظم دانشی، کارگردان علفزار، نیز گفت: از دوستانم در سازمان سینمایی و قوه قضائیه بابت حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.
وی افزود: حضور این اثر در جشنواره فجر، نشانگر شجاعت مسئولان جشنواره است. درباره پرونده‌های زیادی تحقیق کرده بودم و علفزار ترکیبی از چند پرونده و نتیجه تحقیقات من و بقیه عزیزانی است که نامشان به‌عنوان فیلمنامه‌نویس آمده است.

دل رفتن به فضای دادگاه را نداشتم
پژمان جمشیدی، بازیگر علفزار، در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: دو بار قبل از فیلمبرداری فیلم همراه کاظم دانشی و سارا بهرامی به دادگاه رفتم اما چون دلش را نداشتم زیاد در آن‌جا رفت و آمد نمی‌کردم.
سارا بهرامی، دیگر بازیگر فیلم، درباره بازی در فیلم علفزار و رفت‌وآمد در دادگاه‌های جنایی قبل از فیلمبرداری، گفت: گاهی بازی در بعضی نقش‌ها را تصور می‌کردم اما این نقش برایم مثل یک هدیه بود. ما در جلسات بازپرسی شرکت می‌کردیم اما با خود افرادی که چنین تجربه‌هایی داشتند، صحبت نکردیم. دوره نامزد و دو دوره سیمرغ بلورین بخش موسیقی را به نام خود کرد و در این دوره جشنواره نیز با دو فیلم حضور دارد.

صدف اسپهبدی، بازیگر نقش «فریبا» در فیلم علفزار درباره تغییری که مستلزم بازی در این فیلم بود، گفت: کاظم دانشی برای حضور من در این فیلم شرایط لاغر شدن را گذاشته بود و در نتیجه من برای بازی در این فیلم 25 کیلو وزن کم کردم.
مائده طهماسبی دیگر بازیگر فیلم، با بیان این که این فیلم را با عشق بازی کردم، گفت: وقتی نقش را خواندم برایم شوکه‌کننده بود. باید از طراح گریم کار تشکر ویژه‌ کنم چون پسر من، محمد معتضدی، در فیلم بیماری پوستی دارد که از مادر به پسر منتقل می‌شود و طراحی گریم او در رسیدن به نقش برایم خیلی جذاب بود.

متین حیدری‌نیا، نیز درباره تجربه خود از بازی در فیلم علفزارعنوان کرد: من هشت ماه درگیر این نقش بودم و حتی خواب اعدام شدن را می‌دیدم. هرچه در فیلم می‌بینید نتیجه تلاش تمامی عوامل هستند.
فیلم علفزار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام‌رادان ساخته شده است. در خلاصه داستان آمده است: برخی از رازها بهتر است فاش شود اما برخی هرگز؛ و باید در جایی دور از دسترس دفن شوند. بیشتر سکانس ها در دادگاه فیلمبرداری شده است.

عکس‌ها: مارال امیرکیان و امیر برنجی (بانی‌فیلم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *