15:37

فیلم «سلاخی» یا «اسلشر» ژانری از فیلم‌های ترسناک است که در آن، قاتلی که معمولا دچار مشکلات روانی است با استفاده از ابزار تیغه‌ای یک یا چند قربانی را به قتل می‌رساند؛ از کندی من، کریسمس سیاه و جیغ بزن به عنوان بهترین فیلم‌های سلاخی تمام دوران یاد شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مووی وب، اگرچه آغاز ساخت فیلم‌های اسلشر دقیقاً مشخص نیست اما بی‌شک این زیرژانر ترسناک در دهه ۱۹۷۰ شروع شد.
فیلم‌هایی نظیر هالووین و کشتار با اره برقی تگزاس قاتل‌های تکرار نشدنی داشتند که هنوز هم در بین مخاطبان نام آنها طنین انداز می شود.

بهترین فیلم‌های «سلاخی» تمام دوران کدامند؟

این دسته از فیلم‌ها در دهه ۸۰ به اوج خود رسید و کارگردانان بی‌شماری به ساخت آثاری در این ژانر پرداختند اما در دهه ۹۰ با مانع برخورد کرد که به لطف وس کریون دوباره احیا شد.

Scream، Candyman و I Know What You Did Summer Summer موفقیت‌های بزرگی به دست آوردند و به فرانچایزهای پایه تبدیل شدند.

بهترین فیلم‌های «سلاخی» تمام دوران کدامند؟

اگرچه ممکن است اصطلاح اسلشر گهگاه به‌طور غیررسمی به‌ عنوان یک اصطلاح عمومی برای هر فیلم ترسناکی که شامل قتل باشد، به کار رود، اما تحلیل‌گران فیلم به مجموعه مشخصی از خواص اشاره می‌کنند که فیلم‌های اسلشر را از دیگر زیرژانرهای ترسناک دیگر مانند فیلم‌های اسپلتر و وحشت روان‌شناختی متمایز می‌کند.
مووی وب، Sleepaway Camp، Candyman، ، Dressed to Kill، Black Christmas، Opera، Scream، Texas Chainsaw Massacre، Halloween و Psycho را بهترین فیلم‌های اسلشر تمام دوران معرفی می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *