13:13

ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور، در سی‌سی‌یو بستری است و به گفته پرستارش تنها قلب او به وسیله دستگاه کار می‌کند.
مهری بیرانوند، پرستار ویکتوریا دانشور، درباره وضعیت او به ایسنا گفت: خانم ویکتوریا، از ابتدای هفته گذشته در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان یاس بستری شد.
او درباره علت بستری نیز گفت: دکترها به ما گفته‌اند که ایشان به علت کهولت سن بیمار است. قند و چربی ندارد اما دکترها به ما گفته‌اند فقط قلبش به وسیله دستگاه می‌زند. دکتر عملا جوابش کرده و منتظریم ببینیم که چه می‌شود.
پرستار ویکتوریا دانشور درباره خبر فوت لیلی ریاحی- خواهرزاده و دخترخوانده سیمین دانشور – نیز توضیح داد: ما هم خبر نداشتیم و دیروز متوجه شدم. قرار بود لیلی‌خانم طبقه فوقانی مزار سیمین‌خانم به خاک سپرده شود. به دنبال‌ کارهای ویکتوریا خانم که بودم از وزارت ارشاد تماس گرفتند که گویا لیلی‌ خانم فوت شده. من با پرستار او که تماس گرفتم به من گفت او پنجشنبه قبلی (۳۱ شهرویرماه) در بهشت‌ زهرا به خاک سپرده شده و محل دفنش پیش سیمین خانم نبوده است.
او افزود: من به دوستان ارشاد درباره ویکتوریا خانم پیام دادم که به من گفتند هر وقت اتفاقی برایش افتاد، نامه‌اش را بیاورید و در جوار سیمین‌خانم به خاک سپرده شود. البته این موضوع وصیت خود ویکتوریا خانم بوده و دوست داشته در کنار خواهرش به خاک سپرده شود. به من گفته بود سعی کن این اتفاق بیفتد. گویا قبلا از شهرداری قول داده بودند اما نامه نگرفته بودند. کمی دردسر داشت اما توانستم شرایط عمل به وصیتش را فراهم کنم.
لیلی ریاحی متولد سال ۱۳۲۷، خواهرزاده و دخترخوانده سیمین دانشور، نویسنده ایرانی بود.
از او کتاب‌های «همه ز آفتاب گویم» و «قهرمانان خسرو و شیرین» به‌جا مانده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *