علیرضا قربانی برای نخستین بار یک دوره کنسرت را از شنبه نهم تیرماه در تختجمشید به روی صحنه برد که تا پنجشنبه چهاردهم تیرماه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، بلیت کنسرت‌های علیرضا قربانی در تخت جمشید در همان ساعت‌هایاولیه در سایت رسمی فروش به پایان رسید و حتی فروش این بلیت‌ها به سایت دیوار وشبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شد که معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامیفارس به مردم هشدار داد که اقدام به خرید بلیت از مسیری غیر از سامانه اصلی پیشبینی شده نکنند، چرا که به دلیل امکان تخلف و تقلب در فروش بلیت های ارائه شدهدر سامانه های متفرقه، تنها بلیت های صادر شده از سامانه رسمی مورد قبول است.
در ابتدا بحث‌هایی مبنی بر آسیب احتمالی ارتعاشات صوت به این میراث جهانی ایراندر پی برگزاری ۶ شب کنسرت مطرح شد، مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با بیان اینکهکنسرت در تختگاه برگزار نمی‌شود و همه ملاحظات کارشناسی نیز به صورت علمیانجام شده، در این باره به دوستداران میراث کهن ایرانی اطمینان داد و گفت: حتی اگردر میانه کنسرت‌ها نیز مشخص شود که بنا آسیبی می‌بیند، در لحظه کنسرت را متوقفمی‌کنیم.
در نهایت، این کنسرت در فاصله ۵۰ متری در زیر سطح تختگاه در نظر گرفته شد واسپیکرها نیز به سمت جنگل و فضای باز انتقال یافت و کنسرت آغاز پاسداری از تخت جمشید، دغدغه همه فرزندان ایران است.
علیرضا قربانی در این اجرا به مخاطبانش گفت: حضور شما را به گهواره‌ تمدن بشریتو این جای بسیار ارزشمند خوش‌آمد می‌گویم و بسیار خوشحالیم که اینجا در خدمتشما هستیم و می‌توانیم برنامه موسیقی اجرا کنیم.
قربانی ادامه داد: یادمان باشد اینجا (تخت جمشید) جایی است که دومین اثرثبت‌شده تاریخی، بسیار کهن و ارزشمند در میراث جهانی یونسکو است و به‌ عنوان یکیاز ارزشمندترین ابنیه تاریخی در دنیا به‌حساب می‌آید.
ببینید
او افزود: وظیفه و دغدغه همه ما فرزندان این سرزمین است که به فکر حفاظت وپاسداری از تخت جمشید و ایمنی آن باشیم.
قربانی گفت: اجرا هیچ نزدیکی با سایت و بنا ندارد و تمام سیستم صوتی و پخش صداپشت به این ابنیه تاریخی قرار گرفته است. از ابتدا که تصمیم گرفتیم این برنامه را اجراکنیم با بسیاری از کارشناسان خبره میراث فرهنگی و کسانی که در این حوزه مستقلفعالیت می‌کنند مشورت کردیم تا با هماهنگی‌های لازم، حتی سرسوزنی اثر منفی رویاین یادگار دیرینه که از نیاکان ما ارث رسیده است، نگذاریم
به رخ کشیدن فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله
او اظهار کرد: به همت بسیاری از بزرگان و عزیزان و کسانی که قلب و دلشان برایفرهنگ و هنر این سرزمین می‌تپد، توانستیم در این اجرا در بین شما باشیم.
این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: به نظر می‌رسد، اگر این حرکت ادامه‌دار باشد بانوع رفتار، کردار و عملکرد ما این احساس به وجود آیدکه دل و قلبمان برای اینجامی‌تپد و می‌توانیم فرهنگ و تمدن هفت‌هزارساله خود را به رخ جهانیان بکشیم.
او ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بعدها در نقاط مختلف کشور از مکان‌های تاریخیمختلف دیگر با نظر کارشناسان و حفظ مسائل ایمنی چنین برنامه‌هایی را برپا کنیم.
علیرضا قربانی تا پنج‌شنبه شب در تخت جمشید کنسرت دارد و البته شنیده می‌شودامکان افزایش نوبت‌های اجرا نیز وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *