14:19

کارگاه آموزشی عکاسی لنداسکیپ (منظره) روز گذشته دوشنبه 6 دیماه در سالن سعدی حوزه هنری با حضور عارف عدیلی، علیرضا ناصری، فریدکامیاب و محمد استکی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، عارف عدیلی در کارگاه یک روزه آموزشی عکاسی لنداسکیپ گفت: گردشگری یکی از منابع مهم برای درآمدزایی یک منطقه یا کشور است و عکس‌های لنداسکیپ موثرترین نوع عکاسی برای توسعه گردشگری است.
ویرایش عکسهای لندسکیپ بلامانع است
وی افزود: عکاسی لنداسکیپ را باید هنر ثبت عکاسی از طبیعت دانست و البته عکاسی لنداسکیپ و عکاسی طبیعت تفاوت هایی نیز دارد، در لنداسکیپ هیچ محدودیتی در استفاده از انسان و عناصر انسانی وجود ندارد، اما در عکاسی از طبیعت نباید عوامل انسانی حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در عکاسی طبیعت نباید جاده،حیوانات اهلی یا عناصر انسانی وجود داشته باشد،در ادیت عکاس های طبیعت شما نمی توانید هیچ نوع ویرایشی انجام دهید، چه رنگ و چه هر نوع ویرایش دیگری، اما ویرایش عکسهای لندسکیپ بلامانع است و عکاس می تواند با استفاده از خلاقیت در حد توانایی خودش عکس های دیدنی خلق کند و حضور انسان و عناصر مرتبط با آن مثل وسایل نقلیه و غیره در لند اسکیپ مجاز است.
عارف عدیلی با اشاره به تقسیم بندی هایی که در عکاسی منظره وجود دارد آنها را به سه دسته تقسیم کرد و تصریح کرد: عکاسی از مناظر طبیعی شامل چشم اندازه ای طبیعی مانند کویر،جنگل، کوه و… است و دسته دوم مناظر شهری شامل تمامی نماهای شهری است و دسته سوم عکاسی مناظر در شب است که شامل تمام چشم اندازهای طبیعت در ترکیب با آسمان، اجرام آسمانی و… است.
وی ادامه داد: بهترین دوربین برای عکاسی از چشم اندازها دوربین های فول فریم هستند در خصوص تجهیزات مورد نیاز عکاسی لنداسکیپ ما به لنزها و فیلترهای مختلف احتیاج داریم اما در نهایت حرف آخر را دید هنری و خلاقیت عکاس می زند.
فریدکامیاب با اشاره به اهمیت عکاسی منظره در اکوتوریسم یا گردشگری افزود: عکاسی اکوتوریسم می تواند به گردشگری کمک کند و از نظر اقتصادی به ترویج گردشگری یک منطقه می انجامد.
وی خاطرنشان کرد: شما باید در عکاسی طبیعت با یک چشم انداز ارتباط برقرار کنید و یک عکس می تواند به شما حس پویشی خوبی را منتقل کند.
محمد استکی خالق اصلی عکس را کسی دانست که تصویر را می سازد و این سازنده عکس ذهن قوی عکاس است که تصویر را می سازد.
وی با اشاره به مرحوم استاد کاوه فرزانه که یکی از عکاسان خوب لنداسکیپ بود گفت: عکاس باید موسیقی را نیز بشناسد تا بتواند عکس های بهتری بسازد، اگر دوست دارید که عکاس موفقی شوید باید اول یاد بگیرید که چگونه با عشق عکاسی کنید.
وی ادامه داد: مهمترین چیزی که در عکاسی لنداسکیپ وجود دارد دنبال کردن عکاسان مهم و موفق این رشته است. ایران کویر خوبی دارد و مدال‌آوران ایران در عکاسی بیشتر از عکاسان کویر هستند، در این نوع از عکاسی فرم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،در کویر شما باید گلدن تایم را خوب بشناسید و ده دقیقه مانده به غروب شات بزنید.
استکی خاطرنشان کرد: وقتی که شما عکس های زیادی دیده اید می توانید عکس های بهتری بگیرید و تا عکس نبینید نمی توانید به خوبی آنها را انعکاس دهید.
علیرضا ناصری مدیر گروه عکاسان آزاد نیز با اشاره به شکل گیری این گروه با هدف ارتقاء رشته عکاسی در سال ۹۳ گفت: هدف از ارائه آثار در نمایشگاه بوستان حوزه هنری استان اصفهان ترویج عکاسی است و این گروه عکاسان آزاد در سال 1393 با حضوراولیه دانشجویان رشته عکاسی در تهران و در فضای مجازی شکل گرفت. هدف از تشکیل این گروه ارائه عکس، نقد و بررسی، همفکری و کوشش برای ارتقاء سطح دانش فنی و تخصصی اعضاء از طریق نمایش تصاویر و تبادل نظر بود.
در این کارگاه 38 عکس ارائه شده توسط گروه عکاسان آزاد در نمایشگاه لنداسکیپ (از 4 الی 15 دی در گالری بوستان حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت سعدی) مورد نقد و بررسی قرارگرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *