بانی‌فیلم: جشنواره فیلم‌های ایرانی کورش از ۱۲ اکتبر در شهر تورنتو کانادا آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، این جشنواره امسال با ۱۳ فیلم از سینماگران ایرانی میزبان علاقمندان این هنر خواهد بود.برخی از این ۱۳ فیلم برای اولین بار به نمایش در می‌آید و تعدادی نیز پیش از این در جشنواره‌های کن, ساندنس، ونیز و… به نمایش درآمده بودند.
جشنواره کوروش هر ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در این جشنواره جدا از بخش مسابقه و سانس‌های ویژه، از مهمانان ویژه ای نیز دعوت بعمل می‌آید.
امسال حامد بهداد بازیگر شناخته شده ایرانی مهمان ویژه جشنواره کوروش است.
این جشنواره ده سال پیش به همت تعدادی از دوستداران سیتمای ایران در تورنتو برپا شد و هدفش معرفی و شناساندن بیشتر سینمای ایران و سینماگران آن به سینمادوستان کانادایی و ایرانی مقیم این کشور است.
جشنواره کوروش در سال‌های گذشته توانسته دوره‌های موفقی را برگزار کند.
این جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو هرساله موفق به جلب بیش دو هزار تماشاگر بوده و از ایت لحاظ از جشنواره های بسیار موفق ایرانی خارج از کشور محسوب می‌شود.
در این دوره از جشنواره که از روز ۱۲ اکتبر شروع خواهد شد، تعداد ۱۳ فیلم برای تماشاگران اکران خواهد شد.
از جمله این فیلم‌ها؛ «دانه‌های انجیر معابد» (محمد رسول اف)، «رکسانا» (پرویز شهبازی) ، «ماریا» (مهدی اصغری ازغدی)، «عروسک» (اصغر یوسفی‌نژاد)، «مرد بزرگ سینمای ایران، ناصر ملک مطیعی» (نادر طریقت)، «مرسی آقای لانگلوا» (محمد حقیقت)، «خانه خاکستری» (بهرام افشاری)، «شاهد» (نادر ساعی ور)، «روزی روزگاری آبادان» (حمیدرضا اذرنگ)، «ماهی سیاه»(بهرام افشاری )، «در کشور برادر» (علیرضا قاسمی و خانم امیر فضلی )، »بن بست» (پرویز صیاد) و… هستند.
نمایش برخی از سانس‌ فیلم‌ها با حضور کارگردانان و کارشناسان سینما برگزار خواهد شد.
به گفته برگزارکنندگان، برنامه‌های جنبی مختلفی نیز برای جشنواره کوروش در نظر گرفته شده است که بزودی در سایت جشنواره اعلام خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *