14:13

«آنتونی هاپکینز – Sir Philip Anthony Hopkins» که برای نقش‌آفرینی در نقش «پدر – The Father» ساخته «فلوریان زلر- Florian Zeller» جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد، با بازی در «پسر – The Son» تازه‌ترین اثر این کارگردان به جشنواره ونیز آمده است.

به گزارش ایرنا از ونیز، فیلم درام پسر به کارگردانی فلوریان زلر از فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی این کارگردان و کریستوفر همپتون- Christopher Hampton ساخته شده‌است. در این اثر، آنتونی هاپکینز دو سال پس از دریافت آخرین اسکار خود آمده تا برای دریافت شیر طلایی هفتاد و نهمین دوره از جشنواره فیلم ونیز بخت آزمایی کند.

هاپکینز که در سال ۱۹۹۳ از طرف الیزابت دوم لقب شوالیه را کسب کرد، در طول شش دهه فعالیت حرفه‌ای خود افتخارات گوناگونی از جمله دو جایزه اسکار، چهار جایزه بفتا – BAFTA(جوایز آکادمی فیلم بریتانیا) دو جایزه‌ امی- Emmy Award(جایزه آمریکایی برای تولیدات تلویزیونی) و جایزه گلدن گلوب سیسیل بی‌دمیل- Golden Globe Cecil B. DeMille Award و بفتا فلوشیپ(جایزه دستاورد طول عمری توسط بفتا با هدف به رسمیت شناختن «دستاورد و موفقیت برجسته در هنر فرم برای فیلم» را دریافت کرده‌ است. ستاره‌ای با نام این بازیگر انگلیسی نیز در سال ۲۰۰۳ در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود نصب شد.

در اواسط دهه ۱۹۷۰، ریچارد اتنبرا که پنج فیلم هاپکینز را کارگردانی کرد، او را «بزرگترین بازیگر نسل خود» نامید.

هاپکینز در سال ۱۹۹۱ برای به تصویر کشیدن هانیبال لکتر در فیلم ترسناک روان‌شناختی سکوت بره‌ها جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

برنده اسکار پدر با پسر به ونیز آمد


همچنین او برای بازی در فیلم‌های بازمانده روز در سال ۱۹۹۳، نیکسون در سال ۱۹۹۵، آمیستاد در سال ۱۹۹۷، دو پاپ در سال ۲۰۱۹، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در آخرین رخداد، هاپکینز برای نقش‌آفرینی در درام روان‌شناختی پدر در سال ۲۰۲۰ بار دیگر جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و به پیرترین شخصی تبدیل شد که این جایزه را دریافت می‌کند.

از دیگر فیلم‌های قابل توجهی که هاپکینز در آن‌ها نقش آفرینی کرده می‌توان به مرد فیل‌نما در سال ۱۹۸۰، هواردزاند در سال ۱۹۹۲، دراکولای برام استوکر در سال ۱۹۹۲، سرزمین سایه‌ها در سال ۱۹۹۳، افسانه‌های خزان در سال ۱۹۹۴، با جو بلک آشنا شوید در سال ۱۹۹۸، نقاب زورو در سال ۱۹۹۸، ثور در سال ۲۰۱۱، ثور: دنیای تاریک در سال ۲۰۱۳، تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه و  ثور: رگناروک هر دو در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

هاپکینز در آثار تلویزیون نیز فعالیت داشته‌ است. او در سال ۱۹۷۳ برای عملکردش در مجموعه تلویزیونی جنگ و صلح جایزه بهترین بازیگر مرد تلویزیونی آکادمی بریتانیا را دریافت کرد. او از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ برای بازی در مجموعه تلویزیونی وست‌ورلد نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده شد. دیگر آثار تلویزیونی او متصدی لباس (۲۰۱۵) و شاه لیر (۲۰۱۸ است.

این بار، هاپکینز با نقش آفرینی در فیلم پسر به جشنواره فیلم ونیز آمده است.

پسر، که بر اساس نمایش‌نامه ۲۰۱۸ زلر ساخته شده بخشی از یک سه‌گانه متشکل از پدر و مادر است. بازیگران این فیلم هیو جکمن – Hugh Jackman، لورا درن – Laura Dern، ونسا کربی – Vanessa، هیو کوارشی- Hugh Quarshie، آنتونی هاپکینز – Anthony Hopkins و زن مک گرت – Zen McGrath هستند.

برنده اسکار پدر با پسر به ونیز آمد


این فیلم برای نخستین بار در بعد جهانی در این دوره از جشنواره فیلم ونیز و در روز هفتم سپتامبر نمایش داده می‌شود و پس از آن برای اکران در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ از طریق سونی پیکچرز کلاسیکس – Sony Pictures Classics در سینماهای آمریکا برنامه‌ریزی شده است.
فلوریان زلرنویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اهل فرانسه است که برنده جوایزی همچون جایزه انترالیه و جایزه مولیر شده‌ است. از نمایش‌نامه‌های برجسته زلر می‌توان به نمایش‌نامه پدر اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *