11:16

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که برنامه فوری وزیر پیشنهادی بهداشت به منظور کنترل بحران کرونا نگاه جدی تر به تامین واکسن و اعمال قرنطینه است.
روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با حضور وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، بیان کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در جلسه کمیسیون برنامه های خود را برای اعضای کمیسیون تبیین کردند؛ برنامه فوری ایشان برای کنترل بحران کرونا در کشور نگاه جدی تر به تأمین واکسن و قرنطینه است. به هر حال باید در کنار تولید داخلی واردات واکسن سرعت بیشتری بگیرد به نحوی که ۶۰ میلیون جمعیت هدف منهای اطفال زیر ۱۲ سال در کوتاه ترین زمان ممکن واکسینه شوند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در برنامه ایشان در رابطه با تامین نیروهای متخصص گروه علوم پزشکی نیز ضمن تاکید بر حفظ کیفیت آموزش این نیروها، بر استفاده از حداکثر ظرفیت موجود در کشور نظر داشتند و امید است این موضوع را در برنامه های وزارت خانه مد نظر قرار بدهند.
نجابت در ادامه تاکید کرد: در رابطه با استفاده از نیروهای تمام وقت در عرصه مدیریت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نیز ایشان موافق بودند افرادی که مسئولیت می گیرند باید به طور تمام وقت در خدمت دانشگاه باشند و قول دادند وضعیت موجود را بررسی مجدد کنند. همچنین بر حمایت از اساتیدی که در دانشگاه ها به صورت تمام وقت فعال هستند، تاکید داشتند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت قول پیگیری و تجدید نظر در جهت توجه به مسائل مربوط به شرایط سخت کاری دستیاران و کارورزان علوم پزشکی دادند. به خصوص دستیاران تخصصی که از طرفی سختی کارشان بسیار بالاست و همچنین بار عمده خدمت در بیمارستان های دولتی بر دوش آنهاست اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشورمان در حال حاضر، حق الزحمه آنان به نحوی است که این نخبگان در تامین حداقل شرایط زندگی دچار مشکل اساسی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *