10:50

واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اصفهان با همکاری مرکز آفرینش های ادبی قلمستان نخستین برنامه «عصر تجربه» را با حضور مجید قیصری برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این برنامه در ساعت 18روز شنبه20 شهریورماه در فضای باز عمارت سعدی واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی برگزار می شود.
محمداسماعیل حاجی علیان مدیر واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اصفهان ضمن اعلام این برنامه گفت: واحد آفرینش های ادبی با همکاری قلمستان با دعوت از نویسندگان و شاعران برگزیده کشور برنامه «عصرتجربه» را به صورت ماهانه برگزار می کند و هنرمندان نویسنده و شاعر در این برنامه تجارب خود را راجع به تولید کتاب و آثارشان در اختیار حضار قرار می دهند.
وی افزود: این ماه نیز از مجید قیصری نویسنده کتاب های معروفی چون شماس شامی، شیرنشو و… دعوت نمودیم تا ضمن بیان تجارب خود در خصوص نگارش این دو کتاب، نکاتی نیز در خصوص نویسندگی بیان کند.
حاجی علیان تصریح کرد: در حاشیه برگزاری برنامه «عصرتجربه» از کتاب «شیرنشو» تازه ترین اثر مجید قیصری رونمایی خواهد شد و علاقه مندان می توانند این کتاب را با امضای نویسنده خریداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: «شیرنشو» توسط انتشارات کتابستان منتشر شده است و در خصوص برگزاری تعزیه در شهرستان های دماوند است .
مدیر واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اصفهان تاکید کرد: این برنامه در فضای باز عمارت سعدی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند برخی از کتابهای این نویسنده را نیز در این برنامه تهیه نمایند.
گفتنی است، مجید قیصری نویسنده‌ای که با داستان‌های جنگی‌اش شناخته شده است. وی در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. وی در رشته روانشناسی تحصیل کرده است. قیصری در اوایل دهه ۷۰ به طور جدی به نوشتن داستان کوتاه پرداخت. مجموعه داستان «صلح»، رمان «جنگی بود، جنگی نبود»، مجموعه داستان «طعم باروت» و مجموعه داستان «نفر سوم از سمت چپ» محصول تلاش‌های او در زمینه داستان‌نویسی در دهه هفتاد است. وی برای کتابهای نگهبان تاریکی، باغ تلو، گوساله سرگردان، سه دخترگل فروش ، ضیافت به صرف گلوله و…جوایز متعددی نیز دریافت کرده است.
داستان‌های قیصری در حقیقت کوله‌بار زخم‌ها، یادها و شهود هنرمندی است که سال‌های نوجوانی خود را پشت خاکریزها و زیر آتش‌باران روزهای جنگ گذرانده است. وی سعی کرده است تا از خاطرات جنگ تنها به روایتی ساده بسنده نکند بلکه خواسته است داستان‌های ماندگاری بسازد که به روایت عواطف انسانی و موقعیت‌های مختلف در پس‌زمینه‌‌ای به نام جنگ بپردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *