12:15

فرهنگسرای سرو به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برنامه‌های میدانی و مجازی متعددی را تدارک دیده است.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سرو؛ همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 و فرهنگسرای سرو با طراحی یک بسته برنامه‌ها در جهت گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم اقدام کرده و مجموعه برنامه‌هایی را تدارک دیده است. این برنامه‌ها به دو شیوه مجازی و میدانی برنامه‌ریزی شده است.
در زیر گزارشی از این برنامه‌ها آمده است:
«یادبود سردار» برگزار می‌شود
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سیلمانی مراسم «یادبود سردار» را برگزار می‌کند.
این برنامه با مشارکت کانون شهید محمدرضا زارع تدارک دیده شده و روز چهارشنبه 14 دی ماه در روستای ابراهیم آباد برگزار می‌شود. علاوه براین، مراسم قصه‌خوانی درباره سردار سلیمانی روز پنج‌شنبه 15 دی‌ماه ساعت 15 در مرکز فرهنگی مهریار برگزار می‌شود.
هم‌چنین در قالب ویژه برنامه «نشان سلیمانی»، خدمات فرهنگی هنری خودرو سیار در محله‌های منطقه 6 شهرداری تهران برگزار می‌شود.
این برنامه میدانی با مشارکت هیئت رزمندگان تدارک دیده شده و روز چهارشنبه 14 دی‌ماه ساعت 14 مقابل حسینیه فاطمیون تهران برگزار می‌شود.
«در رثای سردار» در ارتش
ویژه برنامه «در رثای سردار» همراه با سخنرانی سرتیپ دوم امیر جانباز آزاده، مجتبی جعفری در سازمان مهندسی اجرایی و تاسیسات نزاجا برگزار می‌شود. این مراسم روز سه‌شنبه 13 دی‌ماه، ساعت 30/7 برگزار خواهد شد.
درون آرام و زندگی آرام
ویژه برنامه درون آرام و زندگی آرام با سخنرانی دکتر معصومه بهرامی (مشاوره زنان و خانواده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران) که به موضوع (تعلیم و تربیت اسلامی برای کودکان و نوجوانان ) ،سه شنبه 13 دیماه ساعت 15 ، تقاطع خیابان کارگر و فاطمی سازمان مهندسی اجرایی و تاسیسات نزاجا برگزار می شود.
علاوه براین، مراسم دیدار با سهیلا صالحی مقدم، همسر جانباز قربان وکیلی، روز پنج‌شنبه 15 دی‌ماه ساعت 11 برگزار می‌شود. صالحی‌مقدم نویسنده کتاب «بار دیگر تو» است که زندگینامه قربان وکیلی را روایت کرده است.
سرداری که مثل پدر مهربان است
برنامه «مثل پدر مهربان» به معرفی و خوانش کتاب “حاج قاسم سلیمانی از ولادت تا شهادت” به نویسندگی علی باباجانی و طاهر خوش ویژه کودکان پرداخته و تلاش دارد این سردار بزرگ را به کودکان معرفی کند. کتابخانه سرو مجری اجرای این برنامه است.
کتاب”حاج قاسم سلیمانی از ولادت تا شهادت” که توسط نشر استقامت منتشر شده، اثری ویژه کودکان است و به زبانی قابل درک برای آنان، سرگذشت سردار سلیمانی را روایت می‌کند.
برنامه دیگر مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی “سردار صلح” نام دارد. در قالب این برنامه کتاب “معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی” برای عموم مخاطبان معرفی می‌شود.
کتاب «سردار صلح»، اثری درباره دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی سردار قاسم سلیمانی است که محمد جواد رودگرکوهپر آن را به رشته تحریر درآورده است. ویژه برنامه «سردار صلح» به صورت مجازی و در قالب ویدئوکلیپ توسط کتابخانه سرو طراحی شده است. این محصول در شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای سرو در اختیار عموم مخاطبان قرار دارد.
معرفی و خوانش کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»
هم‌چنین کتابخانه سرو در قالب ویژه برنامه «آفتاب تاریخ»، به خوانش کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» درباره شهید سلیمانی به صورت دو زبانه می‌پردازد. علاوه بر این، در قالب برنامه مجازی «مرا ورق بزن»،‌ کتاب شهید سلیمانی نوشته مجید ملامحمدی برای نوجوانان معرفی می‌شود.
این کتاب اثری ویژه مخاطب نوجوان است که سرگذشت سردار سلیمانی از تولد تا شهادت را روایت می‌کند.
اشعاری درباره شهید سلیمانی در قالب پادکست
کانون ریحانه فرهنگسرای سرو در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مجموعه اشعاری که در وصف شهید سلیمانی از شاعران برجسته کشور سروده شده است را در قالب پادکست «عشق حرف اول تا تو بود» در فضای مجازی منتشر می‌کند.
هم‌چنین به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، کتابخانه جهان آرا مروری بر بیانات مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم سلیمانی داشته و در قالب ویژه برنامه «قهرمان امت اسلامی» این سخنان را به صورت پادکست بازنشر کرده است. «سردار شهید» نیز عکس‌نوشته‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری درباره شهادت سردار سلیمانی است.
علاوه براین فتوکلیپ «جان فدا» توصیه‌هایی از زبان سردار سلیمانی خطاب به نوجوانان و جوانان درباره احترام به پدر و مادر است که در قالب یک برنامه مجازی به همت خانه فرهنگ گلها منتشر می‌شود.
علاقه مندان برای دریافت محصولات مجازی به سایت آپارات فرهنگسرای سرو به آدرس https://www.aparat.com/dashboard/myvideos مراجعه نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *