18:31

بانی‌فیلم: فستیوال برلین ۲۰۲۲ اعضای هیات‌هات داوری این دوره خود را معرفی کرد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین، فهرست اعضای هیات داوری امسال این فستیوال به شرح زیر است:

داوران بخش مسابقه:
ام.نایت شیامالان کارگردان هندی‌تبار آمریکایی ریاست هیات داوران این دوره برلین را بر عهده خواهد داشت.
دیگر اعضای هیات داوران کریم عینوز کارگردان، فیلمنامه نویس و هنرمند تجسمی (برزیل/الجزایر)، سعید بن سعید تهیه کننده (فرانسه/تونس)، آن زهره براچد کارگردان و فیلمنامه‌نویس (آلمان)، تسیسی دانگارمبگا فیلمساز و نویسنده (زیمبابوه)، ریوسوکه هاماگوچی کارگردان و فیلمنامه‌نویس (ژاپن) و همچنین کانی نیلسن بازیگر و تهیه کننده (دانمارک) .
قرار است ۱۸ فیلم برای جوایز بخش مسابقه امسال رقابت کنند.
برندگان بخش مسابقه جوایز خرس طلایی و نقره‌ای در 16 فوریه در مراسم پایانی برلیناله معرفی خواهند شد.

هیات داوران جایزه بهترین فیلم اول
اعضای هیات داوری این بخش عبارتند از جیورناته دگلی آتوری کارشناس فیلم ایتالیایی، گایا فورر مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، ویموکتی جایاسوندارا کارگردان سریلانکایی و شهربانو سادات فیلمساز افغان که بهترین فیلم اول را انتخاب خواهند کرد.
جایزه این بخش 50000 یورو است. این مبلغ میان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم برنده تقسیم می‌شود.
در بخش فیلم‌های اول ۱۸ فیلم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

داوران جایزه مستند برلیناله
اعضای هیات داوری بخش مستند برلین این سه سینماگر هستند:
وانگ بینگ، فیلمساز مستند، مورد تحسین منتقدان که به عنوان یکی از مهم‌ترین هنرمندان مستندساز و کارگردانان سینمای چین در زمان خود شناخته می‌شود.
رعنا عید، طراح صدا و فیلمساز اهل لبنان. او در فیلم‌های نامزد اسکار و همچنین «جعبه حافظه» که در مسابقه برلیناله 2021 شرکت کرد، کار کرده است.
سوزان شوله، فیلمبردار آلمانی، ۲۵ سال است که مستندهای بلند می‌سازد و جوایزی را در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است. او همچنین استاد دانشگاه بابلزبرگ کنراد وولف است.
در این بخش در مجموع ۱۸ مستند نامزد دریافت جایزه در سال 2022 هستند.
جایزه مستند برلیناله 40000 یورو است.

داوران بخش بین‌المللی نسل Generation Kplus
هیات داوران این بخش متشکل است از دانیلا کاجیاس (فیلمبردار)، نیکولا جونز مدیر جشنواره رسانه کودکان آلمان و ساموئل کیشی لئوپو کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر.
در هیات داوران بین‌المللی نسل ۱۴ پلاس، پائولو برتولین، برنامه‌ریز و تهیه‌کننده جشنواره، روبیکا شاه کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، و داش شاو نویسنده و انیماتور کتاب‌های کمیک حضور دارند..
در این بخش سه هیات داوران و دو هیئت داوری بین المللی هر کدام جایزه بزرگ بهترین فیلم را به ارزش 7500 یورو و همچنین جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه به ارزش 2500 یورو را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *