17:07

پناهجویان در آرزوی رسیدن به غرب، آسیب‌های فیسبوک و اینستاگرام بر جوانان، بازگشت قرنطینه و محدودیت‌ها به اروپا و وعده‌های ناممکن درخصوص جلوگیری از گرمایش زمین، مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز جهان هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه خواننده مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان، چهارشنبه ـ ۳ آذر ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ خواهید بود:
بازگشت به قرنطینه

فیسبوک و اینستاگرام چه آسیب‌هایی دارند؟

وال ستریت ژورنال روزنامه آمریکایی نوشت: اتریش به قرنطینه بازگشت. بازگشتی که البته با خشم و استعفا در دولت همراه شد. اتریش، سخت‌ترین محدودیت‌ها را در یورش موج تازه کرونا به اروپا، اعمال کرد. محدودیتی که می‌رود تا سراسر اروپا را هم شامل بشود. البته خشم اتریشی‌ها، با تظاهرات بسیار در راه این محدودیت، به چشم آمد.

امید پناهجویان

فیسبوک و اینستاگرام چه آسیب‌هایی دارند؟

در نگاهی دیگر این روزنامه نوشت: پناهجویانی که امید به باز شدن کریدوری برای گذر از لهستان به غرب را داشتند، اکنون با سخت‌ترین تهدیدها رو در رو هستند: بازگشت به خانه‌هایشان. امیدی در گذر به غرب نیست. با این همه و با وجود یخ بستن، پناهجویان، امیدشان را از دست نمی دهند.

پیمان دردسرساز

فیسبوک و اینستاگرام چه آسیب‌هایی دارند؟

گاردین روزنامه انگلیس نوشت: با قدرت بیشتر پیدا کردن چین در دریاها، آیا پیمان موسوم به «آکاس» میان استرالیا و آمریکا و فرانسه، از خصومتی که به پا کرده، موفق، سر بر می‌آورد؟ استرالیا، سخت در پی آن است که بر اساس این پیمان به نخستین زیردریایی اتمی خود هر چه زودتر، دست پیدا کرده و آن را به کار اندازد. حالا کشورهای عضو، «آسه آن» نگران مقاصد اساسی این پیمان‌اند. تصور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این است که استرالیا را در این قرن، به قدرت نظامی منطقه، به ویژه در برابر چین، تبدیل کند. این خود فرصتی است برای آمریکا و انگلیس برای دستیابی به این منطقه. نخست وزیر انگلیس هم گمان می‌کند با این پیمان، قادر به متوقف کردن خیز بلند چین در منطقه خواهند شد.

وعده‌های ناممکن

فیسبوک و اینستاگرام چه آسیب‌هایی دارند؟

ال پائیس روزنامه اسپانیا نوشته است: اجلاس آب و هوایی در گلاسکو گذشت. بحث پیرامون تساوی حقوق زنان و مردان و حمل و نقل بود. فعالان جوان محیط زیست، از سازمان ملل خواستند که وضعیت اضطراری آب و هوایی در جهان اعلام کند. در اجلاس گفته شد: کوه های یخی در قطب ها، در حال ذوب شدن اند؛ پیش از آن باید کاری کرد؛ پیش از گرم شدن سیاره زمین. نمایندگان چین گفتند، که آن کشور در زمینه حل بحران آب و هوایی، گام های واقعی ای بر خواهند داشت. و این هشدارها مطرح شد:  از ثروت فوق العاده آدم ها، کم کنید! این تنها راه مبارزه با بحران آب و هوایی است و اینکه وعده دست یابی به حد صفر در انتشار گازها، ناممکن است.

در حاشیه خبرخوانی امروز آلبرت کوچویی آمده است:

آسیب‌های فیسبوک و اینستاگرام

فیسبوک و اینستاگرام چه آسیب‌هایی دارند؟

عکس سیگارهایی که بر روی پاکت‌های آن دارند دود می‌شوند، خبر از انتشار پرونده وال استریت ژورنال درباره آسیب های فیس بوک و اینستاگرام بر نسل کودکان و جوانان می‌دهد.

پیش از این سوت نخست را فرانسس هوگن درباره آسیب‌های فیسبوک که اکنون «متا» خوانده می شود، زد. آسیب‌هایی همچون اثرهای دخانیات بر سلامت جامعه. جذابیت‌هایی که این دو شبکه اجتماعی به ویژه برای نسل جوان پدید می آورند، با آسیب‌هایی اثرگذار بر آن‌ها همراه‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *