11:55

رئیس فرهنگسرای اندیشه از اجرای برنامه «امواج شبهه» با هدف تبیین و روشنگری درخصوص ماهیت و عملکرد رسانه‌های معاند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده، ظهور رسانه‌های متعدد تصویری و مجازی را یکی از مولفه‌های اساسی قدرت در عصر مدرن دانست و گفت: قدرت نرم و جنگ رسانه‌ای یکی از ابزارهای اساسی دشمنان انقلاب اسلامی در مواجهه با مردم ایران است. آنان با استفاده از تکنولوژی رسانه و سرمایه‌گذاری فراوان در این موضوع تلاش می‌کنند تا در باور و اعتقادات ایرانیان نفوذ کرده و مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تحریف و وارونه نشان دهند. از سویی دیگر، ارائه تحلیل‌های متناقض از طریق این دستگاه‌های رسانه‌ای معاندین با هدف ایجاد شبهه، تفرقه و شکاف در بین مردم و حکومت بوده تا مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب دلسرد کنند.
وی ادامه داد: در مواجهه با این جبهه قدرتمند رسانه‌ای که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی راه افتاده لازم است اقدامات دقیقی با محوریت خنثی‌سازی اهداف دشمن و تبیین هرچه بهتر موضوعاتی که هدف دشمنی آنان قرار گرفته است، انجام شود. در این بین، یکی از بهترین میدان‌ها برای مقابله، استفاده از ظرفیت رسانه با هدف آشکارسازی لایه‌های تحریف شده حقیقت است.
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ بیان داشت: در شرایطی که جنگ نرم رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد به مردم ایران وارد می‌شود، پاسخ دقیق به شبهات مطرح شده از سوی آنان یکی از رسالت‌های بسیار مهم نهادهای فرهنگی، اندیشه‌ای و رسانه‌ای است.
امین‌زاده از برگزاری ویژه برنامه «امواج شبهه» خبر داد و گفت: فرهنگسرای اندیشه با مشارکت و همکاری پویا و فعال رادیو گفت‌وگو ویژه برنامه «امواج شبهه» را در قالب یک برنامه رادیویی در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن مواجهه هوشمندانه با شایعه‌سازی‌ها و عملیات فریب دشمن، پشت پرده فعالیت این رسانه‌ها را برای آحاد و افراد جامعه روشن سازد. به عبارت دیگر، برنامه «امواج شبهه» تلاش دارد به شیوه صریح به کالبد شکافی فریبکاری‌ها و عملیات روانی رسانه‌های معاند پرداخته و تصویری بدون روتوش از رسانه‌های معاند ارائه دهد.
وی با اشاره به اهداف این برنامه رادیویی گفت: هدف اصلی این برنامه، روشنگری درباره ماهیت، اهداف و عملکرد رسانه‌های معاند که به صورت ۲۴ ساعته علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، است. هم‌چنین از دیگر اهداف این برنامه می‌توان به تبارشناسی رسانه‌های معاند، بررسی رابطه فکری و مالی آنان با دولت‌های متخاصم با ایران و … اشاره کرد. تبیین راهکارهای دقیق رسانه‌ای در مقابله با این دشمنی‌ها از جمله دیگر اهداف این برنامه است.
او درباره شیوه اجرای این برنامه که با همکاری رادیو گفت‌وگو ضبط، تولید و پخش می‌شود، گفت: این برنامه گفت‌وگو محور با حضور کارشناسان مرتبط با حوزه رسانه روی آنتن می‌رود و آنان درباره موضوعی که در هر قسمت معین می‌شود، به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند. اساتید دانشگاه، نخبگان عرصه رسانه و اندیشمندان علوم انسانی مهمانان این برنامه خواهند بود. از جمله این چهره‌ها می‌توان به نادر طالب‌زاده مستندساز، حسن عباسی تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی، یعقوب توکلی مدرس و کارشناس مسائل سیاسی، محمد صادق کوشکی کارشناس و پژوهشگر سیاسی و مدرس دانشگاه، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، شهریار زرشناس و … اشاره کرد.
رئیس سابق فرهنگسراهای سرو، گلستان و فردوس با اشاره به پخش ۲ قسمت از این ویژه برنامه گفت: نخستین قسمت از این برنامه روز یکشنبه ۸ اسفندماه با موضوع «نفوذ رسانه‌های معاند در فرهنگ ایرانی علیه میراث فرهنگی» با حضور علی محمدی پژوهشگر رسانه و مدیرعامل ادبستان سواد رسانه و محمدحسین ضمیریان معاون اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب روی آنتن رفت. قسمت دوم نیز روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند با موضوع «امپراطوری رسانه‌ای استکبار و ایجاد نفاق و تفرقه در جهان اسلام» از این شبکه رادیویی پخش شد. مهمان این قسمت مرضیه حاجی‌پور کارشناس رسانه و سردبیر خبر سراسری و حمیدرضا گرامی مشاور فرهنگی سازمان تحقیقات و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بودند.
وی تاکید کرد: در هفته پیشرو نیز ۲ موضوع «رفتار شناسی دشمن در میدان نبرد فضای مجازی و لزوم تهاجم ترکیبی علیه دشمن» و «بررسی فرمان تبیین و تهاجم ترکیبی؛ دو بال قوت بخش در گام دوم انقلاب اسلامی» در روز یکشنبه ۱۵ اسفند از طریق رادیو گفت‌وگو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش، برنامه «امواج شبهه» که گفت‌و‌گوی تخصصی پیرامون ماهیت‌شناسی رسانه‌های معاند فارسی زبان است، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۶ به مدت 60 دقیقه به روی آنتن شبکه رادیویی گفت‌وگو به نشانی موج اف ام ردیف 103.5 مگاهرتز می‌رود.
عوامل تولید این برنامه عبارتند از: تهیه‌کننده: سیده فاطمه شعار، کارشناس مجری: مصطفی صادقی، پژوهشگر: فتح‌الله پرتو و گوینده: فاطمه عباسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *