11:44

برنامه «روی دیگر تاریخ» امروز چهارشنبه ، به بررسی و مرور زندگی و آثار ایران درودی زنده یاد نقاش و شاعر معاصر می پردازد.
به گزارش شبکه رادیویی ایران، ریحانه یزداندوست تهیه کننده برنامه «روی دیگر تاریخ» گفت: «روی دیگر تاریخ» بازخوانی حوادث و رخدادها و ماجراهای جالبی که در تاریخ ایران و جهان اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: ایران درودی منظومه‌ای از استعدادهای خلاقانه و جنبه‌های هویتی گوناگون بود. جنبه آفرینش در نقاشی هویت اصلی این هنرمند بود. نقاشی رویای مقدس ایران درودی بود و فقط خلق یک اثر هنری برای او مهم نبود، بلکه از نیرویی درونی سرشار می‌شد که از ایمان درونی‌اش می‌جوشید.
یزداندوست ادامه داد: «زنده‌یاد ایران درودی به ایران و سرزمین مادری خود عشقی عجیب داشت و همواره به ایرانی‌بودن خود می‌بالید. ایران همواره تکه‌ای از جانش بود و این عشق جنبه عملی نیز داشت. زمانی که با هنرمندان و مشاهیر فرانسوی دیدار کرد در معرفی خود گفت: «من ایران هستم.»
تهیه کننده برنامه «روی دیگر تاریخ» تصریح کرد: از همین رو در برنامه چهارشنبه 12 آبان، به بررسی و مرور زندگی و آثار زنده یاد ایران درودی نقاش و شاعر معاصر می پردازیم و قسمتی از صحبت های زنده یاد در برنامه پخش خواهد شد.
«روی دیگر تاریخ» به تهیه کنندگی و قلم ریحانه یزداندوست و اجرای بتول نجفی چهارشنبه ها ساعت 22:45 از رادیو ایران پخش می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *