21:35

بانی فیلم: آکادمی اسکار قرار است جایزه ویژه تماشاگران را به مجموعه جوایز خود بیفزاید تا پس از انتخاب‌های متخصصان سینما، تماشاگران هم بتوانند فیلم مورد علاقه خود را برگزینند.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، «جایزه اسکار تماشاگران» از سال آینده (۲۰۲۳) به این مجموعه جوایز آکادمی اسکار اضافه خواهد شد.
این خبر امروز در روزنامه مشهور فیگارو چاپ فرانسه منتشر شده است.
قرار است مکانیزم اهدای جایزه اسکار از سوی تماشاگران به این شکل باشد که طرفداران هر فیلم می‌توانند در «توییتر»‌ به آثار محبوب خود رای دهند.
آکادمی اسکار هم این خبر را دیرروز ۱۴ فوریه اعلام کرده و قراراست برای سال ۲۰۲۳ عملی شود.
به نظر می‌رسد این ابتکار آکادمی اسکار با ریزش تماشاگران تلویزیونی این جشن سینمایی ارتباط مستقیمی داشته باشد. چرا که در سال‌های اخیر تعداد تماشاگرانی که مراسم اسکار را از طریق تلویزیون دنبال می‌کردند افت زیادی کرده و حتی در دوسال گذشته این افت به میزان ۵۶ درصد نسبت یه سال‌های قبل بوده است.
مسئولان آکادمی اسکار در فکر چاره‌جویی افتادند و این ترفند جدید قطعا می‌تواند سال آینده آمار بینندگان مراسم را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.
رای دهندگان برای انتخاب فیلم مورد علاقه خود ذر بخش اسکار مردمی، می‌توانند تا سوم ماه مارس سال بعد به فیلم‌های محبوب‌شان رای بدهند، از آن میان سه فیلمی که بالاترین رای را آورده باشد، نامزد دریافت اسکار خواهند شد تا در مراسم ۲۰۲۳ شرکت کنند.
فیگارو می‌افزاید اگر قرار بود در مراسم اسکار امسال، چنین جایزه‌ای به فیلمی تعلق میگرفت، حتما «اسپیدرمن، راهی به خانه نیست» برنده اسکار مردمی می‌شد.
امسال مراسم اسکار نود و چهارمین دوره خود را در روز ۲۷ مارس در لس‌آنجلس برگزار خواهد کرد که به احتمال فراوان این مراسم با سورپرایزهایی همراه خواهد بود به ویژه برای انتخاب بهترین فیلم بین المللی (خارجی زبان) که شانس فیلم ژاپنی «ماشین من را بران»، بسیار زیاد است که در چهار رسته کاندیدا شده.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *