13:33

بانی‌فیلم: در میان اخبار جنگ‌ها و نزاع‌های مختلف کشورها در قرن بیست‌ویکم، هیچکدام مانند خبر هجوم ارتش روسیه به اوکراین و اشغال بخشی از این کشور،‌ مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته است.
پس از گذشت ماه‌ها از حمله نظامی روسیه به اوکراین، انتشار عکس‌های مختلف خبرگزاری‌ها و گزارش‌های شبکه‌های تلویزیونی، همچنان خبرهای اشغال این اوکراین در صدر توجه افکار جهانی است.
خبر دیدار چند هنرپیشه آمریکایی از جمله شان پن، آنجلینا جولی، بن استیلر و جسیکا چیستن از اوکراین و ملاقات‌شان با ولادیمیر زلنسکی، همچنان توجه رسانه‌ها را به موضوع حمله نظامی روسیه تازه نگاه داشته است.
چندی پیش سایت world press photo با انتشار عکسی از مجسمه نصف شده ولادیمیر لنین رهبر شوروی کمونیستی که در پارک‌ یکی از شهرهای اوکراین نصب شده بار دیگر اوکراین را در صدر خبرها قرار داد.
به گزارش world press photo، مجسمه سر بریده لنین که از تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۳ در پارک کمینوتس شهر کوتوفسک اوکراین نصب شده است چندی پیش توسط ملی گرایان اوکراینی تخریب شد.
این سایت با اشاره به آنچه که تا کنون درباره جنگ روسیه علیه اوکراین رخ داده در ادامه نوشت:
تنش‌ها در اوکراین از سال ۲۰۱۴ زمانی تشدید شد که نیروهای تحت حمایت کرملین شبه جزیره کریمه را اشغال کردند و جدایی‌طلبان در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک جمهوری‌های خودخوانده مردمی را ایجاد کردند، وضعیتی که به طور رسمی توسط اکثر جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است. ‌
تنش ها ادامه یافت و در فوریه ۲۰۲۱، روسیه شروع به تشکیل نیروهای نظامی در مرزهای اوکراین کرد.
در ماه دسامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مجموعه‌ای از خواسته‌های امنیتی را مطرح کرد، از جمله اینکه اوکراین برای همیشه از پیوستن به ناتو منع شود، و اوضاع نابسامان تشدید شد.
در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲، رئیس جمهور پوتین به طور رسمی استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را به رسمیت شناخت. سه روز بعد، روسیه تهاجم تمام عیار به اوکراین را آغاز کرد
این عکس در قالب یک پروژه بلندمدت توسط ژولیام هربرت هنرمند عکاس فرانسوی‌ انداخته شده که در یک دوره تقریباً هشت ساله (۲۰۱۳-۲۰۲۱) بوده است.

عکس پایین مربوط به سرنگون کردن مجسمه ولادیمیر لنین توسط مردم شهر کیف پایتخت اوکراین است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *