13:26

مجموع فروش فیلم سینمایی «بتمن» از مت ریوز در گیشه جهانی، به رقم استثنایی ۵۰۰ میلیون دلار نزدیک شد.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم ابرقهرمانی بتمن در آستانه ثبت یک دستاورد قابل توجه در گیشه جهانی است. این فیلم اکشن و ماجراجویانه تاکنون ۴۶۳ میلیون دلار در سینماهای جهان فروش کرده و با عبور از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فاصله‌ای ندارد. با توجه به این که فیلم بتمن با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده رسیدن به این میزان از فروش موفقیتی استثنایی برای کمپانی فیلمسازی برادران وانر به حساب می‌آید.
در دوران پیش از شیوع کرونا، فروش ۵۰۰ میلیون دلاری برای اقتباسی پرهزینه و تجاری از یک داستان مصور چندان دندان گیر به نظر نمی‌رسید و قابل پیش بینی بود اما در دوران پساکرونا تاکنون تنها چهار فیلم هالیوودی از جمله مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار)، زمانی برای مردن نیست (۷۷۴ میلیون دلار)، سریع و خشن (۷۲۶ میلیون دلار) و ونوم: بگذار کارنیج بیاید (۵۰۲ میلیون دلار) از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرده‌اند.
اگرچه هالیوود اکران فیلم‌های بزرگ خود را از سر گرفته است اما میزان حضور تماشاچیان در سالن‌های سینما هنوز به دوران پیش از کرونا بازنگشته است. با این حال تماشاگران گروه گروه برای تماشای فیلم بتمن که در آن رابرت پتینسون در نقش بتمن و زویی کراویتز در نقش کت وومن همبازی شده‌اند، به سینماها می‌روند. این فیلم سه ساعته به روزهای نخست ظهور بروس وین به عنوان بزرگترین کارآگاه جهان می‌پردازد. شوالیه تاریکی جوان در جست‌وجوی عدالت، همزمان که یک قاتل دیوانه به نام ریدلر را تعقیب می‌کند از فساد در شهر گاتهام پرده برمی‌دارد. این فیلم با استقبال منتقدان روبه‌رو شده و امتیاز ۸۵ درصد را در سایت راتن تومیتوز کسب کرده است.
بتمن این آخر هفته ۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در گیشه‌های بین المللی و ۶۶ میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروش کرد و مجموع فروش آن در این دو گیشه به ترتیب به ۲۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و ۲۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسید.
فیلم جدید مت ریوز این آخر هفته در سینماهای ژاپن اکران شد و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد. این فیلم در خارج از آمریکا تاکنون بیش از همه در انگلیس (۵۳ میلیون دلار)، مکزیک (۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) و استرالیا (۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار) فروش کرده است. بتمن جمعه این هفته (۲۷ اسفند) در بزرگترین بازار سینمایی جهان یعنی چین نیز اکران خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *