11:49

کوئنتین تارانتینو موافقت کرد تا «پالپ فیکشن» یا «داستان عامه پسند» با همکاری میرامکس در حراج ان‌اف‌تی حضور پیدا کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کوئنتین تارانتینو و میرامکس اختلافاتی را که بر سر حراج ان‌اف‌تی بخش‌هایی از فیلمنامه «پالپ فیکشن» داشتند کنار گذاشتند.
استودیو میرامکس نوامبر گذشته شکایتی را تنظیم کرد تا مانع ادامه فروش توسط کارگردان فیلم شود. این کمپانی استدلال کرده بود که استراتژی سرمایه‌گذاری برای ان‌اف‌تی‌ها را دنبال می‌کند و حراج تارانتینو با این امر تداخل دارد.
در نهایت تارانتینو که برنامه داشت ۷ حراج را پیش ببرد اولین حراج را انجام داد اما پس از فروش اولین ان‌اف‌تی به قیمت ۱.۱ میلیون دلار به دلیل نوسان شدید بازار از ادامه حراج‌ها صرف‌نظر کرد.
اکنون استودیو میرامکس به دادگاه اعلام کرده طرفین پرونده را با هم حل و فصل کرده‌اند و قصد ادامه شکایت را ندارد.

۲ طرف شکایت هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند با هم به توافق رسیده‌اند و مشتاقانه منتظرند تا در حراج‌های احتمالی بعدی با هم شرکت کنند.

استدلال میرامکس این بود از آنجا که حق اکران «پالپ فیکشن» را دارد مالک حقوق ان‌اف‌تی آن هم هست.
استدلال تارانتینو هم این بود که او حق انتشار فیلمنامه را دارد و ان‌اف‌تی‌ها هم راهی جدید برای انتشار مجدد فیلمنامه هستند.
در ماه‌هایی که از رفتن به دادگاه می‌گذرد فروش ان‌اف‌تی کاهش یافته و شاید همین عاملی برای رسیدن به توافق ۲ طرف باشد.
کوئنتین تارانتینو آبان سال پیش اعلام کرده بود که ۷ صحنه دیده نشده از فیلم موفق خود در سال ۱۹۹۴ را به عنوان ان‌اف‌تی به حراج می‌گذارد. «پالپ فیکشن» بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای تارانتینو به ارمغان آورد.
NFT‌ها در ماه‌های فوریه و مارس محبوبیت زیادی پیدا کردند و ارزشی شبیه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم کسب کردند. بر خلاف ارزهای دیجیتال سنتی، NFT ها غیر قابل تعویض هستند و نمی‌توان یکی را با دیگری مبادله کرد. این نوع از ارزهای دیجیتال، دارای ارزش کلکسیونی هستند و می‌توانند مواردی از جمله تصاویر ثابت، GIF، ویدیو، موسیقی و موارد دیگر را شامل شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *