11:20

دنیل کریگ پس از دنیای سینمایی جیمز باند، سال آینده با تئاتر «مکبث» روی صحنه می‌رود.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، دنیل کریگ که به بازی نقش جیمز باند شناخته می‌شود، سال آینده در پایتخت تئاتر جهان، برادوی، نقش مکبث جاه‌طلب و سنگدل را بازی خواهد کرد. در این نمایش که از ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۴۰۱) به مدت ۱۵ هفته روی صحنه خواهد رفت، روث نگا، بازیگر اتیوپیایی-ایرلندی، در نقش لیدی مکبث با کریگ همبازی خواهد شد.
دنیل کریگ ۵۳ ساله که پنجمین و آخرین حضور او در نقش جاسوس معروف سینمایی، جیمز باند، روز سه‌شنبه (۶ مهر ۱۴۰۰) در لندن اکران شد، یکی از بازیگران کهنه‌کار و مجرب تئاتر است که در سال ۲۰۱۳ با نمایش خیانت (Betrayal) در برادوی روی صحنه رفت و چند نمایشی هم در لندن بازی کرده است.
تئاتر مکبث توسط باربارا کلی و مایکل جی. ویلسون، تهیه‌کنندگان مجموعه جیمز باند، تهیه می‌شود؛ بلیت فروشی برای این نمایش از چهارشنبه هفته گذشته (۷ مهر) آغاز شد.
بروکلی با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: دنیل علاوه بر یک بازیگر سینمایی برجسته، یک هنرپیشه عالی تئاتر هم هست. از این که وی با بازی این نقش مشهور از بازگشت تئاتر برادوی به مدار نمایش حمایت خواهد کرد، هیجان زده‌ام.
در پی شیوع کرونا در جهان، همه سالن‌های نمایش برادوی نیویورک از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل شد و این محله به استقبال طولانی‌ترین دوره تعطیلی خود رفت. حالا با گذشت بیش از یک سال از آن تاریخ، بیشتر اجراهای برادوی، از جمله موزیکال‌های بزرگی چون همیلتون، شیرشاه و شرور از ماه سپتامبر (شهریور) به صحنه بازگشت.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۳۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از چهار میلیون و ۸۰۷ هزار نفر جان باخته‌اند.
شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *