11:37

پویان شِکری بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم شانگهای، با بیان اینکه حتی رویای جایزه گرفتن در این جشنواره را هم نداشتم، گفت: احساس خوش جایزه گرفتن از جشنواره شانگهای را برای همه هم‌سن و سال‌های خودم آرزو دارم.
پویان شِکری بازیگر فیلم مسیر معکوس به کارگردانی ابوالفضل جلیلی که جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در این فیلم از بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم شانگهای دریافت کرد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: پدرم مغازه سوپرمارکت در شهرک صنعتی ساوه دارد و یک روز که آقای ابوالفضل جلیلی برای خرید به مغازه ما آمده بود من را دید و پیشنهاد بازی در فیلم مسیر معکوس را به من داد.

وی با بیان اینکه تا قبل از این دیدار نه فیلم بازی کرده بودم و نه سودای بازیگری داشتم، افزود: آقای جلیلی را نمی‌شناختم وقتی پیشنهاد بازی داد با خانواده مشورت کردم و پذیرفتم و درنهایت شدم بازیگر نقش اول فیلم مسیر معکوس.
شِکری درباره اینکه بعد از بازی در این فیلم پیشنهادی داشته است یا خیر؟ توضیح داد: متاسفانه از زمان آماده شدن فیلم کرونا نیز به ایران آمده و مسیر معکوس تنها چند نمایش در جشنواره فیلم کودک اصفهان آن هم بسیار محدود داشته و تقریبا کسی فیلم و بازی من را ندیده است.
این بازیگر نوجوان اهل ساوه با اشاره به اینکه متولد سال ۱۳۸۰ و ۲۰ ساله است، گفت: بعد از گرفتن این جایزه ممکن است بهتر در میان کارگردانان شناخته شوم و اگر فیلم هم در سینماها نمایش داده شود امیدوارم که اتفاق خوبی در حوزه بازیگری برایم بی‌افتد.
وی تاکید کرد: حتی در رویاهایم هم به جایزه گرفتن در جشنواره فیلم شانگهای فکر نکرده بودم برای همین برایم خیلی لذت بخش است و آروز می کنم همه نوجوانان و جوانان هم سن و سال من که چنین سودایی دارند به آرزوی خود برسند.
شِکری گفت: از طریق آقای ابوالفضل جلیلی کارگردان فیلم مسیر معکوس مطلع شدم که این جایزه را برده‌ام و با توجه به اینکه جشنواره هیچ میهمان خارجی نداشته پیام تصویری برایشان فرستادم ولی واقعا دوست داشتم در جشنواره حضور پیدا می‌کردم.
این بازیگر سینما درباره الگوی بازیگری‌اش نیز توضیح داد: در میان بازیگران ایرانی به نوید محمدزاده علاقه زیادی دارم و عموما فیلم‌هایش را دنبال می‌کنم در میان بازیگران خارجی هم کیلین مورفی بازیگر مورد علاقه ام است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از بازی در فیلم مسیر معکوس به همان فعالیت قبلی‌ام یعنی کمک به پدر در مغازه سوپرمارکتی مشغول هستم اما در کنار آن فیلم خیلی بیشتر می‌بینم و سعی می‌کنم سینما را عمیق‌تر و دقیق‌تر دنبال کنم و بیاموزم.
مسیر معکوس به چالش چند جوان در جامعه امروز ایران برای ساخت فیلم و ورود به جرگه سینماگران جوان می‌پردازد. در آن علاوه بر پویان شِکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده‌اند.
ابوالفضل جلیلی که امسال با فیلم مسیر معکوس تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی بیست و چهارمین جشنواره فیلم شانگهای بود، موفق به کسب جایزه جام طلایی بهترین کارگردانی شد و پویان شکری نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خود اختصاص داد.
در بخش پانورامای جشنواره فیلم شانگهای نیز خورشید ساخته مجید مجیدی و دشت خاموش ساخته احمد بهرامی، داستان دست انداز ساخته کمال تبریزی در اولین حضور جهانی‌اش، بی سر ساخته کاوه سجادی حسینی، باریکه ساخته عبدالرضا کاهانی، مجبوریم ساخته رضا درمیشیان، پسران دریا از افشین هاشمی و درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان حضور یافتند.
انیمیشن نهنگ سفید ساخته امیر مهران در بخش فیلم های کوتاه پانوراما و مایا به کارگردانی جمشید مجددی و آنسون هارتفورد و محصول ایران و انگلستان هم در بخش مستند پانوراما به روی پرده رفت.
در بخش هفته فیلم کمربند و جاده جشنواره شانگهای هم فیلم‌های روباه در یک سوراخ ساخته آرمان ریاحی و محصول اتریش و شنای پروانه ساخته محمد کارت به نمایش گذاشته شدند.
بیست و چهارمین دوره آن از ١١ تا ٢٠ ژوئن (۲۱ تا ۳۰ خراد) در چین برگزار می‌شود و چند فیلم ایرانی دیگر نیز میهمان این جشنواره سینمایی بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *