11:35

علیرضا سجادپور که با بازگشت دوباره بیماری برای یک جراحی احتمالی دیگر آماده می‌شود، از صف طولانی درخواست‌ها برای دریافت پروانه ساخت و سرمایه‌هایی که در رکود سینما هم فراهم می‌شوند ابراز تعجب کرد.

سجادپور که چندی قبل یک فیلم سینمایی را به عنوان تهیه‌کننده ساخت و فیلم دیگری را هم در نوبت دریافت پروانه ساخت دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره شرایط این روزهای خود و سینما صحبت کرد.

او که مدتی است از تومور مغزی رنج می‌برد و هنوز هم درگیر این بیماری است، ابتدا در این باره گفت: نوروز امسال متوجه شدم که تومور مغزی‌ام برای بار سوم برگشته و چون در مدت دو سال این اتفاق چند بار تکرار شده و جراحی صورت گرفته، تیم پزشکی بخاطر حساسیت و خطر بیشتر جراحی، برای یک عمل مکرر تردید دارد به همین دلیل قرار شده فعلا تا جایی که می‌توانیم این جراحی را به تاخیر بیندازیم تا وضعیت جسمی من بهتر شود. با این حال جنس این بیماری رفت و برگشتی است و متاسفانه فراری از آن نیست.

سجادپور که مدتی قبل نامش به عنوان تهیه کننده یک فیلم سینمایی اعلام شد، درباره پروژه خود گفت: در مدتی که درگیر بیماری بودم کارهایی را انجام داده‌ام و طبق روال قبلی هم بیشتر با کارگردان‌های جوان کار می‌کنم چون با توجه به شرایط اقتصادی سینما و نیز اکران و هزینه تولید فیلم، طبیعتاً کارهایی که با بودجه کمتری بتوان آنها را ساخت، اولویت دارند تا شانس برگشت هزینه هم بیشتری باشد. در حال حاضرساخت فیلم «بلوط» که با شرایط بسیار سختی هم همراه بود تمام شده است.

او در این باره بیان کرد:‌ فیلمبرداری در ماه رمضان بود که گروه هم با گرمای بسیار زیاد در جنوب خوزستان مواجه بود و هم باید در شرایط کرونا کار را ادامه می‌داد. من بسیار نگران بچه‌ها بودم چون خودم به خاطر شرایط جسمی امکان حضور نداشتم و اگر می‌رفتم بیشتر باعث زحمت گروه می‌شدم ولی مدام با آن‌ها در تماس بودم و خوشبختانه تیم تولید بسیار خوبی داشتیم که کار را در این شرایط پیش بردند.

وی اضافه کرد:‌ «بلوط» قصه‌ای بومی را در استان خوزستان روایت می‌کند و بجز برخی عوامل که از مرکز اضافه شدند، بقیه از خود منطقه در گروه فعال شدند تا فیلم یک پروژه کاملاً بومی باشد. البته برای یک فیلم دیگر با یک فیلمساز اول هم درخواست پروانه ساخت داده‌ام که قرار بود هفته گذشته نتیجه آن مشخص شود اما با تعطیلاتی که پیش آمد باید برای هفته آتی منتظر باشیم.

این مدیر پیشین سینما در اداره نظارت و ارزشیابی در پایان با بیان اینکه «مشکل اکران فیلم‌ همچنان از دغدغه‌های اصلی است» گفت: وقتی برای پروانه ساخت اقدام کردم متوجه شدم که حدود 60 درخواست در انتظار دریافت پروانه ساخت هستند و این تعداد درخواست مرا شگفت‌زده کرد چون فکر نمی‌کردم در شرایطی که رکود اقتصادی در سینما وجود دارد، اینقدر سرمایه بتوان فراهم کرد. الان ما برای ساخت فیلم خود منتظریم ببینیم در این صف طولانی کِی نوبت ما می‌شود. البته زمان هم نداریم چون بعضی فیلم ها بنا به شرایط قصه، زمان مشخصی را باید برای فیلمبرداری داشته باشند مثل پروژه ما که باید در تابستان فیلمبرداری شود و اگر زمان از دست برود یک سال به تاخیر می‌افتد به همین دلیل این صف طولانی کمی نگران کننده است و امیدوارم دوستان در شورای پروانه ساخت فشار بیشتری را از نظر فشردگی کار تحمل کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *