10:18

با توجه به اینکه اقتباس سینمایی پیشگامانه استیون اسپیلبرگ از «پارک ژوراسیک» تنها چند روز تا آغاز سی‌امین سالگردش فاصله دارد، یونیورسال برنامه‌هایی برای گرامیداشت آن دارد.
به گزارش مهر به نقل از کولایدر، یونیورسال برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت سی‌امین سال برگرداندن دایناسورها به زمین دارد.
در بیانیه رسمی این برنامه‌ها آمده است: در هر ۲ ساحل آمریکا، امسال تابستان مهمانان پارک موضوعی می‌توانند یکی از بزرگترین ماجراجویی‌های سینمایی را با کالاهای انحصاری، غذاها و نوشیدنی‌های ویژه و نمایش فیلم نمادین ۱۹۹۳، جشن بگیرند.
در پارک موضوعی اورلاندو، گردشگران تجربه‌های هیجان‌انگیزی با الهام از این مجموعه را زندگی می‌کنند. در فروشگاه ویژه سی‌امین سالگرد هم که از ۲۶ مه افتتاح ‌شده، مهمانان علاوه بر خرید می‌توانند عناصر پیش‌تولید فیلم از استوری‌بردها و طرح‌های اولیه گرفته تا عکس‌هایی که صحنه‌های به یادماندنی را نشان می‌دهد بیابند. لباس‌ها، کلاه‌ها، جاکلیدی، و همه جور کلکسیون از دایناسورها هم برای فروش ارایه شده است.
روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ ژوئن هم یونیورسال این فیلم را در پارک‌های خود به نمایش درمی‌آورد تا به این فیلم برجسته خود ادای احترام ‌کند.
«پارک ژوراسیک» اولین بار ۹ ژوئن ۱۹۹۳ در واشینگتن به نمایش درآمد و از ۱۱ ژوئن اکران رسمی‌اش در آمریکا شروع شد. این فیلم در اکران اولیه‌اش بیش از ۹۱۴ میلیون دلار فروخت و بدل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد و رکوردش تا زمان اکران «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ حفظ ماند.
در ماه اکتبر هم در سراسر بریتانیا تور کنسرتی برگزار و فیلم در مکان‌هایی از منچستر، بیرمنگام، لیدز و… نمایش داده می شود.
فیلم استیون اسپیلبرگ که سال ۱۹۹۳ ساخته شد روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر در «ای او آرنا» منچستر به نمایش درخواهد آمد و پس از آن به شهرهای دیگر می‌رود. تمامی نمایش‌ها را ارکستر رسمی با موسیقی آهنگساز آمریکایی جان ویلیامز همراهی خواهد کرد.
در ادای احترام به این فیلم پرفروش «لگو» هم ۵ مجموعه بازی جدید از دایناسورها، وسایل نقلیه و شخصیت‌های پارک ژوراسیک اصلی را به بازار ‌فرستاده تا علاقه‌مندان بتوانند صحنه‌های فیلم را به کمک آنها بازسازی کنند؛ از جمله برخورد دکتر آلن گرانت با یک براکیوزاروس، حمله دایناسور به مرکز بازدیدکنندگان و … .
«پارک ژوراسیک» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با اقتباس از رمانی به همین نام از مایکل کرایتون ساخته شد. داستان فیلم در جزیره‌ای خیالی رخ می‌دهد؛ جایی که تاجری ثروتمند و تیمی از دانشمندان ژنتیک، پارک حیات وحشی از دایناسورهای منقرض‌شده ایجاد کرده‌اند. اما خرابکاری در پارک منجر به قطع تاسیسات برق پارک و اقدامات امنیتی می‌شود و شماری از بازدیدکنندگان و نوه مؤسس پارک برای زنده ماندن و فرار از جزیره تلاش می‌کنند.
قبل از انتشار رمان کرایتون، چهار استودیو برای خرید امتیاز سینمایی آن پیشنهاد دادند. اسپیلبرگ با حمایت یونیورسال پیکچرز، قبل از انتشار رمان در سال ۱۹۹۰، امتیازش را به مبلغ ۱.۵ میلیون دلار به دست آورد و دیوید کپ پیش‌نویس نهایی فیلم‌نامه را نوشت. فیلم‌برداری از آگوست تا نوامبر ۱۹۹۲ در کالیفرنیا و هاوایی انجام شد و مراحل پس از تولید تا ماه می ۱۹۹۳ ادامه یافت.
این فیلم ۳ جایزه اسکار برای دستاوردهای فنی در جلوه‌های بصری و طراحی صدا کسب کرد و ۵ دنباله بعدی برای آن ساخته شد که شامل «جهان گمشده: پارک ژوراسیک» (۱۹۹۷)، «پارک ژوراسیک ۳» (۲۰۰۱)، «دنیای ژوراسیک» (۲۰۱۵)، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» (۲۰۱۸) و «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (۲۰۲۲) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *