18:01

حسن دادشکر، نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، خبر داد در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، نمایشنامه «شما مامان منو ندیدی» را برای کودکان روی صحنه خواهد برد. او از حدود ۵ سال پیش، کاری را برای گروه سنی کودک و نوجوان، اجرا نکرده است.
به گزارش سایت ایران تئاتر، حسن دادشکر، نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سال‌های سال در زمینه تئاتر کودکان و نوجوانان به اجرای آثار نمایشی پرداخته است.
آثاری چون «نه زشت، نه زیبا»، «گنجشگک اشی، مشی»، «کودک غریب» و «قصه نقلی» از جمله نمایش‌های حسن دادشکر برای گروه سنی کودک و نوجوان به شمار می‌آیند.
دادشکر که سال گذشته تحت جراحی قلب باز قرار گرفته بود، درباره حال جسمی‌ این روزهایش گفت: «سال گذشته به دلیل عارضه قلبی تحت جراحی عمل قلب باز گرفتم که خوشبختانه این روزها حالم خوب است و اگر امکان‌پذیر باشد قصد دارم نمایشی تازه را برای کودکان روی صحنه ببرم.»
او با اشاره به چند سال دوری خود از صحنه تئاتر کودک و نوجوان، توضیح داد: «نمایش «پیرمرد و ببر» نوشته علی خاکبازان آخرین نمایشی بود که حدود 5 سال پیش برای کودکان و نوجوانان و به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه بردم. اما هم اکنون طرح‌های زیادی برای اجرا در دست دارم که در صورت تصویب متن و فراهم شدن شرایط اجرا یکی از آن‌ها را در سال آینده کارگردانی خواهم کرد.»
این نویسنده و کارگردان با بیان جزئیات یکی از طرح‌هایی که برای اجرا مدنظر دارد، افزود: «نمایشنامه «شما مامان منو ندیدی» نوشته مژگان بابامرندی از کارشناسان و مربیان موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی از متونی است که برای اجرا به آن فکر می‌کنم. در واقع ایشان این متن را برای کار به من پیشنهاد دادند و دوست دارند تا کارگردانی کار برعهده من باشد. البته نام نمایش ممکن است در زمان اجرا تغییر کند.»
او درباره موضوع و محتوای این متن گفت: «نمایشنامه «شما مامان منو ندیدی» اثری ضدجنگ است که به ترویج مهربانی، انسانیت، وفاداری و خوبی می‌پردازد. این اثر داستان یک بچه پلنگ گمشده است که تمام حیوانات جنگل تلاش می‌کنند تا او را به خانه برسانند.»
این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اجرای نمایش در شرایط فعلی حاکم بر تئاتر کشور افزود: «در کنار شرایط مربوط به تصویب متن و همراهی و همکاری برای اجرای یک اثر نمایشی از سوی مسئولان، باید در نظر داشت تا تماشاگر به تماشای اثر بنشیند، چراکه با سالن خالی نمی‌توان اجرا رفت.»
حسن دادشکر درباره مشغولیت هنری این روزهای خود گفت: «در کنار ایده‌هایی که برای اجرا در سر دارم، همچنان در شورای بازبینی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول هستم. برخی از هنرمندان متونی را برای مطالعه ارائه می‌دهند، آن‌ها را برای اجرا راهنمایی و تلاش می‌کنم برای رفع اشکالات همراه‌شان باشم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *