10:45

«تئاتر مستقل تهران» با برنامه‌هایی گسترده‌تر، فعالیت‌های خود را در مکانی جدید و با نام خانه مستقل تهران از سر گرفته است.
به گزارش ایسنا، آبان ماه سال ۱۳۹۹ بود که مدیر تئاتر مستقل تهران اعلام کرد، با توجه به مشکلات پیش آمده‌ی ناشی از شیوع کرونا و نبود حمایت‌های لازم، این کمپانی و تماشاخانه آن تعطیل می‌شود و به این ترتیب یکی از تماشاخانه‌های پرمخاطب بخش خصوصی تئاتر در چند سال اخیر فعالیت خود را به پایان رساند. اما حالا پس از گذشت نزدیک به دو سال، مدیر این مجموعه تئاتری از بازگشایی آن با تغییراتی در اسم کمپانی و فعالیت‌ها خبر می‌دهد.

مصطفا کوشکی در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: از ابتدای سال جدید بخشی از فعالیت‌های کمپانی مستقل تهران در مکانی جدید به طور غیررسمی و محدود آغاز شد، اما قرار است از روز یکشنبه بیستم شهریور ماه با اجرای یک نمایش، فعالیت صحنه‌ای این کمپانی دوباره و به صورت رسمی آغاز شود.
او افزود: با توجه به گسترده شدن فعالیت‌های مجموعه‌ای که چند سال قبل تاسیس کرده بودیم، از این پس تئاتر مستقل تهران به «خانه مستقل تهران» تغییر نام می‌دهد که در زیر مجموعه آن تولید فیلم و تئاتر را خواهیم داشت. در محل جدید همچنان فضایی را برای گالری و کافه اختصاص دادیم و فعالیت‌های آموزشی را نیز ادامه می‌دهیم. همچنین یک پلتفرم اجرایی داریم که برای نمایش‌های آلترناتیو و متفاوت از تعریف‌های رسمی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به شهرتی که نام تئاتر مستقل تهران کسب کرده بود، گفت: مجموعه‌ای که افتتاح می‌کنیم فعالیت‌های بیشتری دارد و به همین دلیل اسم دیگری را انتخاب کردیم. از این پس مدرسه آموزشی مستقل تهران سیستماتیک‌تر و فعال‌تر از گذشته خواهد بود، بخشی به نام «فیلمخانه مستقل» برای تولید و ساخت فیلم داریم که در تدارک گرفتن یک پروانه ساخت فیلم سینمایی هم به تهیه‌کنندگی یکی از سینماگران هستیم. همچنین در بخش فیلمخانه اخیرا یکی از تولیدات این مجموعه در دو فستیوال آمریکایی و اروپایی حضور داشت. علاوه بر این‌ها در بخش گالری با نام «پله» فعالیت‌های تازه‌تری را دنبال می‌کنیم و در بخش تئاتر نیز که همچنان به عنوان تئاتر مستقل تهران است، نمایش‌هایی را تولید و اجرا خواهیم کرد.
کوشکی با بیان اینکه برنامه افتتاح رسمی خانه مستقل تهران در هفته‌های آینده پس از شروع به کار گالری مستقل برگزار می‌شود، توضیح داد: در ماه‌های گذشته بخشی از فعالیت‌های مجموعه را شروع کرده بودیم از جمله اینکه در روزهای مختلف هفته از میان تولیدات تئاتر مستقل تهران، پخش فیلم – تئاتر و نیز فیلم‌های مستقل و کوتاه را با حضور فیلمساز و منتقد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
به گفته وی از روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه نمایش «الکترا» به کارگردانی فرزاد امینی در پلتفرم پستو، در خانه مستقل تهران از ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود و اجرای آن تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.
مکان جدید خانه مستقل تهران در خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، خیابان دهم، پلاک ۹ واقع شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *