12:14

یک مدیران سامانه فروش بلیت اینترنتی سینما و تئاتر، گفت: تبلیغ برای بازگرداندن مخاطب به سالن‌های سینما، بخشی از وظایف سامانه‌های فروش بلیت است.
محسن آزاددل در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره فعالیت سامانه‌های بلیت‌فروشی سینما اظهار داشت: سامانه فروش آنلاین بلیت، دسترسی آسان‌تر مردم و مخاطبان برای تهیه بلیت سینماها را در پی دارد که با رقابت سامانه‌های مختلف نتیجه نهایی آن در نهایت به نفع فیلم، سینمادار و استقبال و فروش بیشتر در سینمای ایران است.
مدیر سامانه فروش بلیت اینترنتی گیشه ۷ درباره اینکه با توجه به شیوع کرونا و شرایط سینماها چه تدابیری برای جذب مخاطب اندیشیده‌اند، گفت: مخاطب ذهنش درگیر همه‌گیری کروناست و سالن‌های سینما به واسطه همین امر مدت طولانی تعطیل بودند و پس از بازگشایی نیز با حداقل ظرفیت پذیرای مخاطبان شدند، اما تبلیغات مناسبی در این عرصه صورت نگرفت، به همین جهت سامانه‌های فروش بلیت وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند.
این مدیر فرهنگی افزود: سالن‌های سینمایی در مقایسه با سایر مراکز از امن‌ترین مکان‌ها برای حضور مخاطب هستند و تبلیغ این امن بودن می‌تواند از طریق سامانه‌ها انجام شود. به این دلیل که مخاطب در هنگام خرید بلیت می‌تواند جایگاه خود را مشخص و از میزان صندلی‌های خالی نیز اطمینان حاصل کند. ضمن این که با توجه به کمبود مخاطب پیشنهادهای تشویقی و تخفیفی نیز می‌تواند در این زمینه اتفاق خوشایندی باشد. در واقع تبلیغ برای بازگشت مخاطب به سالن‌های سینما، بخشی از وظایف سامانه‌های فروش بلیت می‌تواند باشد.
آزاددل همچنین درباره خدماتی که به مخاطبان خود ارائه می‌کند توضیح داد: ما در درجه اول یک سامانه فروش بلیت هستیم و هدفمان از ورود به این عرصه نیز این بود که از جنبه سینماداری به عنوان یکی از سینماداران مطرح در کشور فعالیت جدی داشته باشیم و از آنجاکه هم به نیازهای مخاطبان آشنایی داریم و هم به نیازهای سینماداران تلاش کردیم نیازهای دو طرف را سنجیده و برطرف کنیم.
مدیر سامانه فروش بلیت اینترنتی گیشه ۷ ادامه داد: با ورود سمفا و سامانه‌های جدید فروش بلیت، درصد فروش سینماها کم و به جای آن مجوزی از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد تا سامانه‌ها بتوانند از مخاطب هزینه خدمات آنلاین را دریافت کنند. در حالی که ما (گیشه ۷) در طول سال بلیت را ارزان تر از سامانه‌های دیگر به مخاطب عرضه می‌کنیم تا مخاطب از طریق سامانه سمفا، هزینه واقعی بلیت را پرداخت کند.
آزاددل درباره تعداد سالن‌هایی که با این سامانه همکاری دارند اظهار کرد: در زمان مدیریت محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر سابق سامانه تعدادی از سالن‌های سینمایی طی رایزنی‌هایی به مجموعه ما پیوستند، ما نیز این راه را ادامه دادیم. در همین راستا و تنها طی دو ماه گذشته تمرکزمان را روی جذب سایر سینماها گذاشتیم که تا الان حدود ۸۰ سالن خصوصی به گیشه ۷ اضافه شده است، یعنی حدود ۴۵ سینما که با تعداد خود سالن‌های بهمن سبز بیش از ۱۰۰ سینما را شامل می‌شود. مذاکرات برای افزایش سینماها ادامه دارد و در صورت همکاری، به زودی حدود ۹۵ درصد از سینماهای کشور به سامانه گیشه ۷ پیوسته و فعال خواهند شد.
وی درباره اینکه رقابت میان سینماهای بخش خصوصی در این سامانه چگونه است، توضیح داد: نسبت ما با سینماهای بخش خصوصی همان نسبتی است که با سینماهای بهمن سبز (تحت نظر حوزه) داریم. ما در درجه اول یک سامانه فروش بلیت هستیم و رونق فروش و ترویج خرید بلیت از طریق آنلاین برای ما اهمیت دارد. ایجاد خدمات بهتر با کیفیت بالاتر از طریق فضای مجازی به مخاطب در دولت الکترونیک ارزشمند است و از آنجا که ما نیز مانند سایر سامانه‌ها اقتصادمان از طریق فروشِ بیشتر، اداره می‌شود و داشتن سهم بیشتر در این بازار برایمان اولویت دارد، تفاوتی میان سالن‌های خودمان و سایرین قائل نیستیم و بیش از هر چیز دنبال ایجاد مزیت‌هایی هستیم تا سینماداران به این سمت جذب شوند. برای ما هم تجربه جدیدی است چون رقابت جالبی شکل گرفته و سینماها تلاش می‌کنند بیشتر دیده شوند و فروش خود را با تبلیغات مناسب اثار سینمایی در فضاهای مجازی و شهری بیشتر کنند. در واقع در کنار هم قرار گرفتن بخش خصوصی و دولتی برای ما اهمیت دارد.
آزاددل همچنین درباره ورود این سامانه به بخش‌های دیگر گفت: فروش بلیت تئاترهای آزاد که در سینماها اجرا دارند مانند پردیس زندگی، پردیس نارسیس و فردیس کرج را در دست داریم که بعد از محرم و صفر این بخش نیز فعالیت خود را جدی‌تر خواهد کرد. بازدید از موزه‌ها، کنسرت‌های موسیقی، مدارس فیلمسازی از جمله مراکزی هستند که در نظر داریم تا با آن‌ها مذاکراتی داشته باشیم. سعی کردیم برای مخاطبان در تمام طول سال پیشنهادهای تشویقی داشته باشیم و در آینده نه چندان دور و به زودی باشگاه مشتریان را نیز راه اندازی خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری با در اختیار داشتن بیش از ۳۰ درصد سالن‌های سینمایی کشور سالیان سال در صدد راه اندازی سامانه فروش بلیت اینترنتی بود؛ با راه اندازی سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران) توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد فرصت برای سامانه‌های متقاضی سال گذشته این امکان در کمترین زمان ممکن برای ما فراهم شد تا پس از کسب مجوزهای لازم، کار خود را در راستای جذب و خدمات رسانی به مخاطبان خود آغاز کنیم. در واقع گیشه ۷ یکی از محصولات حوزه هنری است که در راستای جذب مخاطب شکل گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *