2:28

بانی‌فیلم: وودی آلن اعلام کرد که از فیلمسازی بازنشسته خواهد شد، او می‌گوید فیلم بعدی‌ آخرین فیلمش خواهد بود.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از entertainmentweekly وودی آلن در گفت‌وگویی اعلام کرد که قصد دارد پس از فیلم آینده‌اش، از دنیای سینما بازنشسته شود و بیشتر زمان خود را صرف نویسندگی کند.
این کارگردان ۸۶ ساله به روزنامه اسپانیایی لا ونگاردیا گفت که قصد دارد از سینما بازنشسته شود.
فیلم آینده این کارگردان «زنبور۲۲» نام دارد که قرار است پاییز امسال در پاریس جلوی دوربین برود که به گفته آلن، آخرین فیلم او خواهد بود.
او می‌گوید: ایده من در اصل این نیست که بیشتر فیلم بسازم؛ می‌خواهم روی نویسندگی تمرکز کنم.
«زنبور۲۲» پنجاهمین فیلم اوست که آلن آن را شبیه به «امتیاز نهایی» فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی می‌داند که در سال ۲۰۰۵ ساخته بود؛ «این فیلم هیجان‌انگیز، دراماتیک و همچنین بسیار شوم خواهد بود.»
این کارگردان جنجالی بیشتر فیلم‌هایش را در اروپا فیلمبرداری می‌کند چرا که معتقد است حمایت هایی که از او در ایالات متحده می‌شد به دلیل زدن اتهامات سوء‌استفاده علیه‌اش متزلزل شده است،
آلن پیش از این هم درباره احتمال بازنشستگی‌اش از دنیای فیلمسازی سخن گقته بود. او در ماه ژوئن در یک برنامه زنده اینستاگرامی به الک بالدوین گفت: «بسیاری از هیجانات فیلمسازی از بین رفته است. من احتمالاً حداقل یک فیلم دیگر خواهم ساخت، اما بسیاری از هیجانات از بین رفته است، زیرا ساخت فیلم‌ دیگر آن اثر سینمایی را ندارد.»
وودی آلن در ادامه گفت: «در گذشته وقتی شروع به ساختن یک فیلم می‌کردم، آن فیلم روی پرده سینماهای سراسر کشور می‌رفت و صدها نفر برای تماشای آن برای تماشای آن روی پرده بزرگ نمایش به سینماها می‌آمدند. حالا اما شما یک فیلم می‌سازید و تنها چند هفته در اکران سینما می‌ماند؛ شاید شش هفته، دو هفته یا هر چیز دیگری. و پس از پایان مدت اکران سینمایی، فیلم را مستقیماً به جریان یا مستقیماً به Pay-Per-View [تماشای فیلم در خانه در ازای پرداخت اشتراک] می‌رود.»
آلن ادامه داد: « این روزها مردم عاشق نشستن در خانه و تماشای فیلم در تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند که صدای خوب و تصویر واضحی هم دارند. حالا مثل زمانی نیست که من وارد کار فیلم شدم. به همین خاطر فیلمساری دیگر برایم لذت بخش نیست. من از ساختن فیلم و نمایش آن در تلویزیون خانه‌ها لذت نمی برم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *