چند پیام تسلیت برای عکاس هنرمند

14:45

افراد و نهادهای مختلف برای درگذشت بابک بروزیه عکاس سینما پیام‌های تسلیتی ارایه دادند.
به گزارش مهر، در پی درگذشت بابک برزویه عکاس سینما، افراد و نهادهای مختلف پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پیام تسلیت خود آورده است:
«انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت زنده‌یاد بابک برزویه عکاس پیشکسوت و صادق، با پشتکار و صاحب سبک و همکار گرانمایه و ارزنده ما موجب تالم بسیار شد.
او از چهره‌های شناخته شده عرصه عکاسی فیلم، سینما و مطبوعات کشور بود که در مدت حیات خود توانست آثار فاخر و برجسته بسیاری به یادگار بگذارد.
ضمن تسلیت به خانواده گرامی وی، اصحاب ارجمند سینما و رسانه، به‌ویژه عکاسان مطبوعاتی از خداوند متعال برای او رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارم»

پیام تسلیت دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
در متن پیام مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آمده است:
«کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ
خبر ناگوار درگذشت بابک برزویه دوست‌داشتنی که از حاذق‌ترین و قدیمی‌ترین عکاسان مطبوعاتی و سینمایی به‌شمار می‌رفت، ما را نیز چون خانواده بزرگ سینما و رسانه متألم و متاثر گردانید.
او که در جرگه پیشکسوتان عرصه عکاسی خبری، هنری و سینمایی قرار می‌گرفت، در سال ۱۳۷۵ برای عکاسی فیلم سینمایی «سفر به چزابه» مرحوم رسول ملاقلی‌پور، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکاسی فیلم از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.
از آنجا که در میانه خیل ثانیه‌های بی‌صدا هر دم جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها، بابک برزویه عزیز نیز که همواره دوستی مشفق و همراهی فروتن بود، ترک تن و دنیای فانی گفت تا علاوه‌بر خانواده داغ‌دارش، جامعه هنری و رسانه‌ای را نیز با قاب‌های ماندگارش تنها بگذارد.
اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سینما و رسانه، ضمن عرض تسلیت و همدردی، برای بازماندگان و به‌ویژه خانواده محترم ایشان صبر جمیل و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی مسئلت می‌دارم.»
در پیام کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی نیز آمده است:
«مرگ، پایان کبوتر نیست…
هنرمند توانا و مدرس ارجمند، استاد بابک برزویه، عکاس، بازیگر و از فعالان برجسته عرصه تئاتر و سینمای معاصر، پس از عمری موثر و کارنامه‌ای سرشار در حوزه عکاسی هنری و زیستی پربار در عرض زندگی معنوی خویش، دیده از جهان ما فرو بست و بر عکس کوتاهی «سفر به چزابه»، بلندای سفر باشکوهش به جهان باقی را آغاز کرد.
بی‌تردید همچون آثار فاخر و کم‌نظیرش، نام و یاد و نگاه متمایزش، در حافظه دقیق جامعه هنری کشور، تا همیشه ایام، ستودنی خواهد ماند.
سوگ زودهنگام او را به خانواده محترم و شکیبایش، تسلیت گفته و تداوم راه و سلوکش را در همگنان و دانش‌آموختگانش، امید می‌بریم.»

پیام تسلیت مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی در پی درگذشت دو هنرمند
عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت هنرمندان زنده‌یاد، حسن ارژنگ‌نژاد و بابک برزویه را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با کمال اندوه و تاسف، در جریان درگذشت دو هنرمند شایسته و ارجمند عرصه هنرهای تجسمی کشور، زنده‌یادان میرحسن ارژنگ‌نژاد و بابک برزویه قرار گرفتم.
استاد میرحسن ارژنگ‌نژاد در زمره مجسمه‌سازان فنان و برجسته عرصه هنرهای تجسمی کشور بود. این هنرمند توانمند در طول حیات هنری خود سردیس‌ها و تندیس‌های مانایی را خلق کرد که ازجمله آنها می‌توان به مجسمه ماندگار «آرش کمانگیر» اشاره کرد.
زنده‌یاد بابک برزویه نیز ازجمله عکاسان شاخص و خوش‌قریحه جامعه عکاسی کشور بود که بدون شک، تصویر قاب‌های پرفروغ و ماندگارش از یاد و خاطر اهالی هنر محو نمی‌شود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده‌های محترم ارژنگ‌نژاد، برزویه و نیز جامعه مجسمه‌سازی و عکاسی کشور، رحمت و رضوان الهی را برای این دو هنرمند فقید و گران‌قدر خواستارم‌.»

پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما
پیام تسلیت انجمن عکاسان سینما به این شرح است: «در تمام ماه‌های گذشته که بابک برزویه دوست و همکار عزیزمان، لحظات سختی از روزهای عمرش را تجربه می‌کرد، امید داشتیم که بار دیگر او را در کنارمان ببینیم. با همان انرژی و شیرینی همیشگی‌اش. خبر درگذشت او به یقین برای تمامی همکارانش در انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران باورناپذیر است. آنقدر که جانی برای تسلیت گفتن به یکدیگر برایمان باقی نمانده است.
بابک برزویه عزیز در تمام روزها و لحظات حضورش در سینما و کنار همکارانش خاطره ساخت. همانطور که قاب‌های ماندگارش در سینما فراموش ناشدنی است. درگذشت دوست دیرینه و همکار عزیزمان را به اهالی سینما و خانواده بزرگوار او تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر آرزومندیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *