روابط عمومی فجر۴۱ : خودمان عکس می‌گیریم و برایتان می‌فرستیم!

15:09

بانی‌فیلم: پس از انتصاب یکی از خبرنگاران سابق ایسنا به عنوان مسئول روابط عمومی این دوره از جشنواره فیلم فجر، انتظار می‌رفت که شرایط طبیعی اطلاع‌رسانی در جشنواره۴۱ از رول عادی‌اش خارج و با اختلالاتی روبرو شود.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، براساس سیاست‌های محیرالعقول مسئول جدید روابط عمومی جشنواره فیلم، فعالیت خبرنگاران عکاس در این دوره به شدت محدود شده و روابط عمومی این گردهمایی – حتما با اطلاع خزاعی رییس سازمان سینمایی- در اقدامی تعجب‌برانگیز، تصمیم گرفته با استخدام تعدادی عکاس سفارشی، تمامی عکس‌های رسانه‌های مختلف را تهیه و در اختیار آنها قرار دهد!
به نظر می‌رسد همه چیز این دوره از جشنواره قرار است با بکارگیری شیوه‌های نوین، صرفا از طریق مدیریت کردن همه‌ چیز به سامان برسد؛ از جمله بحث خبررسانی و ارسال اخبار توسط رسانه‌ها که به فرموده گردانندگان جشنواره باشد!!
ایجاد چنین محدودیت‌هایی الزاما به معنای تحدید امر اطلاع‌رسانی نیست بلکه آنچه که باعث می‌شود گردانندگان جشنواره از بروز و انتشار برخی عکس‌ها و خبرها نگرانی داشته باشند، ایجاد تغییر در نگرش و جهت‌گیری‌ جریان طبیعی حاکم بر فضای چنین رویدادهایی‌ست.
جریان غالب سیاسی حاکم، نگران از بروز هر گونه تنشی، هراس این را دارد که سرنخ کلاف، از دستش در برود؛ به عبارت ساده‌تر، سیاست‌گذاران و گردانندگان جشنواره فیلم فجر با ایجاد چنین محدودیت‌هایی که توسط نیروهای صف‌شان انجام می‌ود، نمی‌خواند حتی یک فریم عکس که با چارچوب‌های پیش‌فرض آنها مغایرت دارد، منتشر شود!
گذاشتن این بدعت خطرناک توسط جمعی از خبرنگاران سابق در دفتر جشنواره فجر در حالی صورت می‌گیرد که جشنواره۴۱ تا اینجای کار و با خاشیه‌هایی که داشته، بنابر هزارویک دلیل نزد افکار عمومی و رسانه‌ها از اقبال کمتری برخوردار خواهد بود.
بدیهی‌ست ورود عقلای سازمان سینمایی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده از سوی روابط عمومی جشنواره و تغییر دادن به روند چنین تصمیم‌سازی سراسر اشتباه، شاید بتواند تا حدودی اعتماد از دست رفته میان مدیریت نابسامان و رسانه‌های حرفه‌ای را ترمیم کند.
مدیریت عقل‌مند سینمایی حتما می‌داند که با اَرنج کردن تعدادی از خبرنگارنما از رسانه‌هایی غیرحرفه‌ای توسط مشاوران «شیرین‌بیان(!)» برای پوشش دادن خبرهای گرینشی و خوشایند کسانی که تناسبی با شاکله سینما ندارند، چه بلایی بر سر اعتبار و اعتمادی می‌آورند که دست‌اندرکاران سینما و رسانه‌های حرفه‌ای نسبت به آنها دارند…!
یادمان نرفته تا همین دو سال پیش، چه کسانی در سمت‌های روابط عمومی در دوران ریاست وقت سازمان سینمایی قصد داشتند در ۳-۴ماه مانده به پایان عمر سینمایی مدیران بالادستی‌شان، ویدیوهایی به قصد تمجید سینمایی‌ها از خدمات (؟!) حسین انتظامی بسازند که با مخالفت اکثریت، این طرح در نطفه خفه شد!
مدیرت عقل‌مند سینمایی نباید بگذارید که هویت حرفه‌ای جشنواره فیلم فجر، دست‌آویز خوش‌رقصی‌ها و تملق‌گویی افرادی قرار گیرد که تنها تخصص وجودی‌شان همین «امر» است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *