حریم تئاترشهر تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود

12:54

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکید معاونت امور هنری وزارتخانه و اعضای شورای شهر تهران برای برگزاری جلسه کارگروه تخصصی آغاز و اجرایی کردن طرح تعیین حریم تئاترشهر گفت: تاریخ اجرای این مهم تا پایان سال اعلام خواهد شد.
به‌گزارش ایرنا، مراسم تودیع کاظم نظری به‌عنوان مدیرکل جدید اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حکم دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جانشینی و تحویل گرفتن سکان مدیریت تئاتر از قادر آشنا امروز چهارشنبه (۱۸ اسفند ماه) برگزار شد.

به‌محض پایان این مراسم، نظری به همراه دکتر محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین کار اجرایی خود را در قامت مدیرکل هنرهای نمایشی با مساله تکلیف حریم تئاترشهر آغاز کرد.

در همین راستا مدیر جدید اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین گفت‌وگوی رسانه‌ای خود را در قامت مدیر تئاتر کشور با خبرنگار تئاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام داد.

تعیین حریم تئاترشهر؛ اولین اقدام بعد از تودیع

نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا اظهارداشت: به دلیل اهمیت مساله تعیین حریم تئاترشهر و ایجاد بستری امن برای هنرمندان جهت اجرای آثار نمایشی و همچنین مخاطبانی که به‌عنوان اصلی‌ترین موتور محرک حیات تئاتر در محیط‌های هنری مانند تئاترشهر حضور پیدا می‌کنند؛ نخستین اقدامی که امروزه در همراهی با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به یک نتیجه قطعی آن را به‌عنوان اولین گام در حوزه مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدنظر قرار دادیم به مقوله تعیین حریم تئاترشهر باز می‌گشت.

وی افزود: در همین راستا گفت‌وگو با اعضای شورای شهر و دیگر ستادهای همراه برای به انجام رساندن این مهم، بعد از مراسم تودیع، نخستین اقدام در راستای تحقق این مطالبه بود.

وی ادامه داد: در این جلسه با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعضای شورای شهر و علیرضا نادعلی که در کنار عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، خود یکی از هنرمندان و هنردوستان شناخته شده کشور هستند جلسه‌ای را برگزار کردیم و مقرر شد تا در اسرع وقت کارگروهی برای نظارت بر آنچه تاکنون صورت گرفته و بررسی نهایی اهم اقدامات تشکیل شود.

وی افزود: خروجی این جلسه کارگروه تخصصی در راستای دستیابی و صورت‌بندی اقداماتی که تاکنون انجام شده و از این پس باید در دستور کار قرار بگیرد به عنوان گام نهایی برای دیدار با مسئولان بالادستی و ارائه طرح‌ها تا حصول نتیجه قطعی مد نظر قرار خواهد گرفت. تا بعد از مطرح کردن اقدامات و چینش نحوه تعامل، برای نهایی شدن تحقق تعیین حریم تئاترشهر گام‌های اجرایی آغاز شود.

اعلام تاریخ آغاز اجرای تعیین حریم تئاترشهر بعد ازبرگزاری نشست کارگروه تخصصی

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که با توجه به همراهی بدنه معاونت امور هنری و اقداماتی که تاکنون صورت‌گرفته؛ همچنین تاکید شما و همکاران‌تان برای تسریع در روند نهایی شدن و اجرایی کردن حریم تئاترشهر آیا می‌توانید به بازه زمانی مشخصی برای محقق شدن این مهم اشاره کنید یادآور شد: چه از طرف معاونت هنری، چه از طرف اداره‌کل هنرهای نمایشی و چه از طرف تئاترشهر؛ همه و همه به‌دنبال آن هستیم که اجرا و نهایی شدن این حریم به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی افزود: به محض برگزاری اولین جلسه‌ کارگروه تخصصی با همکاران‌مان در شورای شهر که تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ خواهد بود، تاریخ نهایی آغاز و انجام تعیین حریم تئاترشهر را مشخص و اعلام خواهیم کرد، مطمئن باشید ان‌شاءالله در زمانی بسیار زودتر از حدی که می‌توان تصور کرد شاهد اتفاقات خوبی برای هنرمندان، بالاخص برای کسانی که در حوزه تئاتر محیطی و خیابانی کار می‌کنند خواهیم بود.

نظری گفت: در این مسیر از هنرمندانی که در حوزه هنرهای تجسمی فعال هستند، برای طراحی المان‌های مطلوب و منطبق با فضای فرهنگی مجموعه تئاترشهر و مرتبط با هنرهای نمایشی برای گذر فرهنگ و هنر نمایش بهره خواهیم برد.
مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جلسات امروز جلسات بسیار خوبی بود و خروجی‌اش را با اولین نشست کارگروهی که طی هفته آینده و قبل‌از پایان سال برگزار می‌کنیم، رسانه‌ای خواهیم کرد.
وی گفت: غیر از خود ساختمان و بنای تئاترشهر که نشانه تئاتر ایران است، باید در محوطه این مجموعه نیز بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی و نمایشی باشیم تا طرح گذر فرهنگ و هنر تئاتر از بنیاد رودکی تا تئاترشهر را به شکل عینی و ملموس محقق کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *