11:51

فیلم سینمایی «بی سرزمین» با بازی «شوان عطوف» بازیگر کُرد، بعد از حضور در بازار هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» در سینماهای سراسر عراق اکران می‌شود.
به گزارش رسیده، فیلم سینمایی «بی سرزمین» (بی نیشتمان) Landless به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی تورج اصلانی، تولید کمپانی سینمایی «ماد مووی» MAAD Movie، محصول مشترک «ره‌ز هه‌لکه‌وت ره‌شید» Raz Halkawt Rashid از اقلیم کردستان عراق و سوریه و همچنین با هنرنمایی «شوان عطوف» ستاره سینمای کُردستان؛ قرار است به مناسبت عید سعید قربان؛ یعنی از روز 29 تیر ماه جاری (20 جولای 2021) و روزهای بعد از آن، اکران سراسری آن، در سینماهای شهرهای مختلف اقلیم کردستان آغاز شود و در ادامه، در سینماهای دیگر شهرهای کشور عراق روی پرده برود.
فیلم سینمایی «بی سرزمین» برای نخستین بار، در بازار هفتادویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» Berlinale در کشور آلمان، توسط شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت، به‌عنوان یکی از معتبرترین بازارهای فیلم در اروپا و جهان، عرضه ‌شد.
«شوان عطوف» بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، سال 1972 در شهر سلیمانیه به دنیا آمده و از سال 1988 شروع به فعالیت هنری نموده است. تاکنون در نمایش‌ها، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های کوتاه زیادی بازی کرده و در نزدیک به 20 فیلم‌ سینمایی نیز به عنوان بازیگر نقش اول و دوم به ایفای نقش پرداخته است.
عطوف در فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» با بهرام رادان و زنده‌یاد بهمن زرین‌پور، در فیلم سینمایی «عاشقها ایستاده می‌میرند» با پوریا پورسرخ و پوریا پورسرخ و در فیلم سینمایی «لانه‌های سوخته» با شهرام حقیقت‌دوست همبازی بود.
در «بی سرزمین» به کارگردانی تورج اصلانی؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان؛ در کنار «هانی مجتهدی» خواننده کُرد، به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی هنرنمایی کرده‌اند، از جمله؛ شوان عطوف، جاهیت شاهین یالچین، بولت کاسِر، ریکیش شهباز، بنگین علی، به‌روژ ئاکره‌یی، نارین محمدی، فرمیسک رحیم‌زاده، هاکار عبدالقادر محمد، طاها عبدالکرم ابوبکر، روال نافگوندی، ئاسو رفیق، هورامان و … .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *