17:39

برکه «همپستد هیث»، محل کار و الهام بخش «کانستبل» برای خلق آثارش، دوباره اِحیا می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، برکه «همپستد هیث»؛ یکی از مناطق مورد علاقه جان کانستبل، از محبوب‌ترین نقاش‌های منظره بریتانیا بود که در سال ۱۸۱۹ به دلیل درمان بیماری همسرش به آن جا رفت و شروع به طراحی و نقاشی‌های مختلف کرد.
این هنرمند، ابر‌های طوفانی و باد‌های آن جا را به تصویر می کشید و با وجود این که در دهه‌های ابتدایی قرن نوزدهم، هنر منظره، اغلب، مورد بی توجهی قرار می‌گرفت و هنوز پرتره سازی مد بود، ولی جان کانستبل، نقاشی کردن مناظر را وظیفه می‌دانست و معتقد بود که خداوند آن‌ها را به وجود آورده است.
نقاشی‌ها و طرح‌های جان کانستبل، تأثیر بسزایی در معروف شدن برکه «همپستد هیث» داشتند و او یادداشت‌های زیادی درمورد آب و هوا، ابر‌ها و سرعت باد این منطقه نوشته و حتی در پاسخ به فردی که به کانستبل گفته بود ابر‌هایی که می‌کِشد، دیدنی هستند، پاسخ داده بود که این‌ها ابر‌های من نیستند و آن‌ها خیلی قبل‌تر در این جا بوده اند.
برکه «همپستد هیث» که در لندن قرار دارد و در واقع، محل کار و الهام بخش کانستبل برای خلق آثارش بود، قرار است پس از حدود دو قرن، بازسازی و اِحیا شود؛ برکه‌ای که از دهه ۱۸۸۰ خشک شد و احیای آن می‌تواند برای این محیط محلی، حیات وحش و تنوع زیستی آن بسیار مهم باشد؛ به طوری که یکی از مسئولان آن جا در این رابطه گفته است که بازسازی برکه «همپستد هیث» به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا یک بار دیگر، منظره‌ای که حدود ۲۰۰ سال پیش، جان کانستبل به تصویر کشیده بود را تجسم کنند.
شهرداری و تعدادی از انجمن‌های این منطقه برای بازسازی این برکه، گودال سفالی را حفر کرده اند تا آب باران در آن جا نگهداری شود و قرار است دوزیستان، گیاهان و نیزار‌ها به آن‌ها اضافه شوند.
گفتنی است که بازسازی «همپستد هیث» نه تنها نقش مهمی در احیای تاریخ فرهنگی انگلیس دارد بلکه تجسمی از ابر‌های طوفانی و تماشایی و باد‌های این برکه است که کانستبل به تصویر کشیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *