14:22

اوروگوئه پنجمین کشوری شد که نماینده‌اش را برای شرکت در رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۳ معرفی می کند.
به گزارش مهر به نقل از سایت‌آی‌ام‌دی‌بی، «استخدام کننده و استخدام شونده» یا «رئیس و کارمند» به نام نماینده اوروگوئه برای شرکت در رقابت اسکار نود و پنجم معرفی شده است.
این فیلم را مانولو نیتو کارگردانی کرده است.
«استخدام کننده و استخدام شونده» نخستین بار در جشنواره کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد اما تا بهار ۲۰۲۲ طول کشید تا در سینماهای خود اوروگوئه به نمایش درآید.
این درام دربرگیرنده یک تراژدی و ۲ مرد است، یکی از آنها صاحب مزرعه و دیگری کارگر ۱۸ ساله اوست. استخدام کننده مرد جوانی از یک خانواده متوسط است و او زندگی مدرنی دارد و با کلیشه‌های سنتی تولید روستایی همخوانی ندارد؛ اما یک هدف جدی دارد و آن سلامت جسمی‌اش است. استخدام شونده از او جوان‌تر است و نیاز فوری به یک شغل دارد تا بتواند از خانواده تازه شکل گرفته‌اش حمایت کند و اینجاست که تراژدی رخ می‌دهد و پیوند ۲ مرد در رابطه‌ای پیچیده از شادی، آزادی و کار را تصویر می‌کند.
نقش استخدام شده را کریستین بورخس به عنوان اولین نقشی که بازی می‌کند، انجام داده است. ناهول پرز بیسکایارت بازیگر ۳۶ ساله آرژانتینی نیز در نقش استخدام کننده بازی کرده است. بیسکایارت برای بازی در سینمای فرانسه شناخته شده اما در کشورهای دیگر هم بازی کرده و در سال‌های اخیر سابقه درخشانی به هم زده است. از فیلم‌های جدید وی می‌توان از بازی در فیلم‌هایی که از سوی ۵ کشور برای اسکار انتخاب شده‌اند یاد کرد که شامل «آئورا» و «مزاحم» برای آرژانتین، «وداع با اروپا» برای اتریش، «درس‌های فارسی» برای بلاورس که البته به دلیل بیشتر بودن زبان انگلیسی فیلم تایید صلاحیت نشد، «بی‌پی‌ام» برای فرانسه که با آن یک جایزه سزار هم برد و اکنون اوروگوئه نام برد.
وی به ۳ زبان فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی صحبت می‌کند و کمی هم چینی، آلمانی، ایتالیایی و پرتغالی بلد است.
این فیلم به زبان اسپانیایی ساخته شده و زمان آن یک ساعت و ۵۰ دقیقه است و در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۶درصد را کسب کرده است.
پیش از این ایرلند، سوییس، کره جنوبی و تایوان وارد رقابت اسکار شده‌اند.
آخرین زمان معرفی فیلم‌های منتخب کشورها به آکادمی اسکار ۳ اکتبر (۱۱ مهر) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *