14:37

نهمین مرحله از طرح نذر و اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم برگزار شد و طی آن ۴۰۰ جلد کتاب جدید به روستای دوتویه شهر ری اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، اهدای کتاب به عنوان یک گام مثبت فرهنگی در جهت ارتقای اندیشه و تفکر آحاد جامعه، از جمله مسئولیت‌های مهمی است که بر دوش نهادهای مرتبط فرهنگی قرار دارد. باید دقت داشت که یک کتاب زمانی می‌تواند به حداکثر تاثیرگذاری برسد که دست به دست چرخیده و نسل‌های مختلفی از جامعه را با مضامین والای نهفته در خود آشنا کند. از این روی به نظر می‌رسد که رساندن کتاب به همه افراد و گروه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
«نذر و اهدای کتاب» سنت حسنه‌ای است که از دیرباز وجود داشته و بسیاری از اهالی قلم و اندیشه بدان تاکید داشتند. به ویژه آنکه کتاب‌ها به دست افرادی رسانده شود که از نعمت یار مهربان، کمتر برخوردار بوده و به دلیل برخی محرومیت‌ها توان خرید آن را ندارند.
بیش از یک سال و نیم است که پایگاه «نذر و اهدای کتاب» از سوی فرهنگسرای اندیشه راه‌اندازی شده و در جهت اهدای کتاب به مناطق محروم و انتقال اندیشه و آگاهی به گروه‌های مختلف جامعه فعالیت گسترده‌ای را تدارک دیده است. تاکنون و با همکاری مردم، خیرین و ناشران، بیش از ۴۵۰۰ جلد کتاب اهدایی طی ۸ مرحله به کتابخانه‌های مناطق کمتر برخوردار در سراسر کشور اهدا شده است.
جدیدترین فراخوان جمع‌آوری و اهدای کتاب از سوی فرهنگسرای اندیشه با استقبال بسیار خوب خیرین همراه شد و ۴۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف ادبی، علمی، مذهبی، تاریخی، آموزشی، کودک و نوجوان و … جمع‌آوری شد. این کتاب‌ها به کتابخانه و خانه فرهنگ «شهدای سوم خرداد» روستای دوتویه (از توابع بخش کهریزک شهرستان ری استان تهران) اهدا شد تا در دسترس عموم مردم در این منطقه قرار گیرد.
همزمان با ارسال این کتاب‌ها، فراخوان جدید پایگاه نذر و اهداء کتاب منتشر شده و از شهروندان درخواست می‌شود تا در این طرح خداپسندانه شرکت کنند. خیرین عزیز می‌بایست کتاب‌های اهدایی خود را به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان شهید منفردنیاکی ارسال کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *