16:55

«استیون اسپیلبرگ» در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با دریافت جایزه افتخاری خرس طلایی جشنواره، برای یک عمر دستاورد افتخاری، تقدیر می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، جدیدترین فیلم اسپیلبرگ با عنوان «فبلمنز» که نگاهی به زندگی و به بزرگ شدن او به عنوان یک نوجوان شیفته سینما در آریزونا و کالیفرنیای شمالی دارد،نیز در جشنواره برلین به نمایش گذاشته می‌شود که هفتاد و سومین دوره آن از ۱۶ تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در آلمان برگزار می‌شود.
«ماریت ریسنبیک» و «کارلو شاتریان» مدیران برلیناله در بیانیه‌ای اعلام کردند: «استیون اسپیلبرگ با حرفه‌ای باورنکردنی، نه تنها نسل‌های مخاطبان را در سراسر جهان مسحور کرد، بلکه معنای جدیدی به سینما به‌عنوان کارخانه رویاها بخشیده است. چه در دنیای جادوی و ابدی نوجوانان و چه در واقعیتی که تاریخ برای همیشه حک کرده است، فیلم‌های او ما را به سطحی متفاوت می‌برد، جایی که صفحه نمایش بزرگ به سطح کافی برای تحقق احساسات‌مان تبدیل می‌شود. اگر برلیناله ۲۰۲۳ نمایانگر شروعی جدید باشد، نمی‌توان شروعی بهتر با اثر اسپیلبرگ متصور بود».
«اسپیلبرگ» در طول یک حرفه طولانی و باشکوه، در مجموع ۱۹ بار نامزد جایزه اسکار شد و سه جایزه اسکار شامل دو جایزه بهترین فیلم برای «رنگ ارغوانی» و «فهرست شیندلر» و یک جایزه بهترین کارگردانی برای «نجات سرباز رایان» می‌شود.
این سینماگر ۷۶ ساله در سال ۱۹۹۸ برای فیلم «فهرست شیندلر» نشان شایستگی جمهوری فدرال آلمان دریافت کرد، در سال ۲۰۰۱ نشان شوالیه بریتانیا و در سال ۲۰۱۵ مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را دریافت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *