15:47

جشنواره معتبر فیلم برلین در طول تاریخ ۷۰ ساله خود در دوره هفتادویکم، برای نخستین بار جایزه اثر برگزیده تماشاگران را به لیست جوایز خود در سال ۲۰۲۱ میلادی افزود.
به گزارش ایرنا به نقل از هالیوودریپورتر؛ بخش دوم و رویداد تابستانی هفتادویکمین جشنواره فیلم برلین با اهدای یک جایزه ویژه برای نخستین بار در تاریخ برلیناله از فیلم برگزیده تماشاگران تقدیر می‌کند.
بخش اول جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۱ ماه مارس امسال (اسفند ماه ۱۳۹۹) در قالب برنامه‌های آنلاین ویژه فعالان صنعت سینما برگزار شد و قرار است بخش دوم و رویداد تابستانی این جشنواره با نمایش فیلم‌های بخش مسابقه ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰) برگزار شود. سازمان‌دهندگان برلیناله تصمیم گرفته‌اند برای بار اول این امکان را برای تماشاگران جشنواره فراهم کنند تا با آرای خود به یکی از ۱۵ فیلم بخش مسابقه یک جایزه ویژه بدهند.
داوران بخش مسابقه رسمی جشنواره فیلم برلین جایزه خرس طلایی بهترین فیلم را به فیلم جنجال بدفرجام ساخته رادو ژوده کارگردان صاحب‌نام رومانیایی اهدا کردند. با نمایش فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه در ۱۶ سالن و تماشاخانه روباز در شهر برلین، جایزه فیلم برگزیده تماشاگران به یکی از ۱۵ فیلم باقی مانده می‌رسد.
بخش رقابتی پانوراما در برلیناله از سال ۱۹۹۹ جایزه فیلم برگزیده تماشاگران اهدا می‌کند و امسال برندگان دو جایزه برگزیده تماشاگران بخش‌های رسمی و پانوراما روز ۲۰ ژوئن (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) معرفی می‌شوند. در آخرین روز نسخه تابستانی برلین ۲۰۲۱ و پس از اهدای جوایز، هر دو فیلم برگزیده تماشاگران برای مردم به نمایش درمی‌آیند.
جایزه مستند برلیناله و جایزه بهترین فیلم اول برلیناله هم در نسخه ویژه تابستانی جشنواره برلین اهدا می‌شود که ارزش نقدی بخش مستند ۴۰ هزار یورو و بخش فیلم اول ۵۰ هزار یورو است. ۱۶ مستند و ۱۳ فیلم اول برای بردن جوایز رقابت می‌کنند و جایزه نقدی بین کارگردان و تهیه‌کننده تقسیم می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *