18:15

با یاد و اهدای جایزه زنده‌یاد طاها کریمی کارگردان فقید کردستانی، نخستین دوره جشنواره فیلم «کوتاه کرمانجی» (کورت و کرمانجی) به صورت آنلاین برگزار ‌‌شد.
به گزارش رسیده، نخستین دوره جشنواره یک دقیقه‌ای فیلم «کوتاه کرمانجی» با مدیریت «فرات کِوِر» فیلمبردار کُرد ساکن آلمان، «آردین دیرن» مستندساز و روزنامه‌نگار ساکن ترکیه و «فرهات بایسال» مدیر سایت «سینمای کُرد» ساکن بلژیک، با یاد و اهدای جایزه زنده‌یاد طاها کریمی کارگردان فقید بانه‌ای و جایزه زنده‌یاد «خلیل داغ» کارگردان فقید کُرد و با تمرکز بر قابلیت‌‌ها و ویژگی‌های زبان کُردی و به همت سایت «سینمای کُرد» و «تور فیلم» و همچنین با همکاری اتحادیه معلمان کُرد در اروپا به صورت آنلاین برگزار ‌شد.
تماشاگران و علاقمندان به سینما، بعد از دیدن 16 فیلم‌ حاضر در بخش نهایی نخستین دوره جشنواره آنلاین فیلم «کوتاه کرمانجی»، به تعداد 8641 رأی دادند که پس از پایان مرحله رأی‌گیری، فیلم‌های برنده، به شرح زیر معرفی شدند:
ـ جایزه اول، تحت عنوان جایزه سینمای «عاموده» به مبلغ 500 یورو به فیلم کوتاه «اکنون بدون ترس» به کارگردانی «رضوان دیهارو» با کسب 2017 رأی اهدا شد.
ـ جایزه دوم، تحت عنوان جایزه زنده‌یاد «طاها کریمی»، به مبلغ 500 یورو به فیلم کوتاه «ق.و.خ» به کارگردانی «نورالله آکجان» با کسب 1949 رأی تعلق گرفت.
ـ جایزه سوم، تحت عنوان جایزه زنده‌یاد «خلیل داغ» Xelîl dağ، به مبلغ 500 یورو به فیلم کوتاه «ذهن کودک» به کارگردانی «فیرات یاووز» با کسب 1714 رأی اهدا شد.
ـ جایزه ویژه «کُردستانی» به فیلم کوتاه «در خانه» به کارگردانی «خلیل آکگول» با کسب 1358 رأی تعلق گرفت.
در بیانیه پایانی نخستین دوره جشنواره یک دقیقه‌ای فیلم «کوتاه کرمانجی» آمده است: ما به تماشاگران و فیلمسازان حاضر در جشنواره، می‌گوییم که خانه شما از زمانی پررونق و پر از روشنگری شد که این فیلم‌های کوتاه و کُردی را به مدت یک ماه در اقصی نقاط جهان مشاهده کردید. با تشکر از فیلمسازانی که این آثار کوتاه، پرمعنا و تأثیرگذار را ساختند. ما از حمایت و پشتیبانی شما تقدیر و تشکر می‌کنیم و از طرف سایت «سینمای کُرد» www.sinemayakurdi.net و «تور فیلم» به عزیزان همراه‌مان در کشورهای مختلف، نوید می‌دهیم که تا جشنواره بعدی مشتاقانه منتظر شما هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *