11:16

انیمه ژاپنی «دیو کُش: قطار موگن» در هفته دوم اکران، فیلم اقتباسی «مورتال کمبت» را پشت سر گذاشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، بعد از آنکه «دیو کُش: قطار موگن» صدرنشینی را در نخستین هفته اکران در گیشه آمریکا، به فیلم «مورتال کمبت» واگذار کرد، این هفته توانست جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته تثبیت کند.
انیمه ماجراجویی و اکشن «دیو کُش» با فروش ۶.۴ میلیون دلاری به هفته دوم اکران خود پایان داد. این در حالی است که فیلم «مورتال کمبت» با ۶.۲ میلیون دلار با اختلاف اندکی در رتبه دوم قرار گرفت. هر دو فیلم هفته قبل برای اولین بار راهی سینما‌های آمریکا شدند و در این هفته نسبت به قبل کاهش فروش ۷۰ درصدی داشتند.
در شرایط معمولی این ارقام برای اکران‌های گسترده، ناامید کننده هستند؛ اما در شرایط همه گیری بیماری کرونا مطلوب به نظر می‌رسد. هنوز هم سوالاتی پر از تردید باقی می‌ماند که آیا وضعیت سینما‌ها به حالت عادی باز خواهد گشت و یا فیلم‌های مهمی مثل «یک مکان ساکت ۲»، «بیوه سیاه» و «سریع و خشن ۹» همانطور که برنامه ریزی شده در تابستان اکران می‌شوند یا خیر. بر اساس آماری که تحلیلگر کام اسکور ارائه داده، ۵۷ درصد سینما‌های آمریکایی شمالی در حال حاضر فعالیت می‌کنند.
«دیو کُش» در هزار و ۹۱۵ سینما از آمریکای شمالی نمایش داده شده و تا کنون در سینما‌های آمریکا و کانادا ۳۴ میلیون دلار فروخته است. فروش این انیمه از «توپ اژدها» که ۳۰ میلیون دلار بود، عبور کرده و به سومین انیمه پرفروش آمریکا تبدیل شده است. «دیو کُش» در ژاپن رکورد پرفروش‌ترین فیلم این کشور با عبور از مرز ۳۶۸ میلیون دلار و همینطور پرفروش‌ترین فیلم انیمه تاریخ با فروش ۴۲۳ میلیون دلاری در گیشه جهانی را در دست دارد.
«مورتال کمبت» فیلمی که با الهام از هنر‌های رزمی و اقتباس از بازی ویدئویی محبوب ساخته شده، در دو هفته ۳۴ میلیون دلار فروخته است. این رقم از این جهت مورد توجه قرار می گیرد که کمپانی برادران وارنر آن را به طور همزمان در شبکه HBO Max در دسترس قرار داده است. در حال حاضر فروش جهانی این فیلم از ۶۶ میلیون دلار عبور کرده است.
در جایگاه سوم گیشه آمریکا «گودزیلا در برابر کونگ» با ۲.۷ میلیون دلار قرار دارد تا فروش آن در گیشه داخلی به ۹۰ میلیون دلار برسد. در جایگاه چهارم فیلم ترسناک «جدایی» کار خود را با ۱.۸ میلیون دلار آغاز کرده و فیلم «هیچکس» هم توانست با ۱.۲ میلیون دلار به جایگاه پنجم برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *