17:23

ران پرلمن از بازیگران «پینوکیو» تایید کرد که دل تورو سازنده این انیمیشن فیلمش را در دوران موسولینی ساخته و به آن جنبه‌ای کاملا سیاسی داده است.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ران پرلمن که به تازگی درباره انیمیشن «پینوکیو» و نقش خود در اقتباس جدید دل تورو از این شخصیت قدیمی صحبت کرده، اطلاعات جدیدی در این باره در اختیار علاقه‌مندان گذاشت.
در حالی که مدتی است می‌دانیم دل‌تورو در حال ساخت فیلمی اقتباسی از موضوع «پینوکیو» به همین نام است، با این حال اطلاعات زیادی از این فیلم نتفلیکس منتشر نشده است.
به گفته ران پرلمن این کارگردان با رویکردی شخصی و با تمرکز بر تاریخ به روایت دوباره آن افسانه پرداخته است.
پرلمن در این فیلم نقش پدری ایتالیایی را بازی می‌کند که طرفدار فاشیسم است. او تلاش دارد تا پینوکیو را به سمت این آرمان بکشد و همین امر تم اساسی در داستان جدید «پینوکیو» پیدا می‌کند. در حالی که دیزنی این مفهوم را بسیار دوستانه‌تر و ملایم‌تر و مناسب کودکان تصویر کرده، دل تورو با تمرکز بر تاریخ این داستان را جلو برده است.
گی‌یرمو دل تورو چندی پیش گفته بود که فرانکشتاین منبع اصلی و الهام‌بخش وی برای ساخت این فیلم بوده است. وی همچنین گفته بود در روایت وی از پینوکیو، این عروسک چوبی شخصیتی معصوم با پدری بی‌توجه دارد که در دنیایی که درکش نمی‌کند، گم می‌شود. او به سفری می‌رود و به درکی عمیق و فوق‌العاده از پدرش و دنیای واقعی می‌رسد.
پرلمن درباره «پینوکیو» گفته است: پینوکیوی دل‌تورو در ایتالیای دوره موسولینی می‌گذرد و یک پس زمینه فاشیستی دارد. تصویری که فیلم ارایه می‌کند این است که پینوکیو از آنجا که انسان نیست یک سرباز کامل خواهد بود؛ زیرا هرگز دستورها را زیر سوال نمی‌برد، از چیزی نمی‌ترسد و آسیب‌ناپذیر است. بنابراین همه چیزی است که یک سرباز کامل باید باشد.
نقش پینوکیو را در این فیلم گریگوری مان بازیگر تازه‌کار ایفا خواهد کرد. در این فیلم ایوان مک‌گرگور در نقش کریکت، دیوید بردلی در نقش ژپتو، تیلدا سوینتون در نقش پری با موهای فیروزه‌ای رنگ، کریستوف والتس در نقش روباه و گربه، کیت بلانشت در نقش کبوتر و جان تورتورو در نقش استاد صداپیشگی می‌کنند.
این فیلم به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو با همکاری مارک گوستافسون ساخته می‌شود و یک انیمیشن موزیکال به شیوه استاپ موشن است.
این نخستین تجربه کارگردانی دل تورو در زمینه انیمیشن است، هرچند که او به عنوان تهیه کننده در ساخت انیمیشن‌هایی مانند «گربه چکمه پوش»، «مگامایند» و «خیزش نگهبان‌ها» مشارکت داشته است.
گفته شده «پینوکیو» اواخر سال ۲۰۲۲ آماده اکران خواهد بود. در همین حال دیزنی نیز در حال آماده کردن یک نسخه زنده از «پینوکیو» است که کارگردانی آن را رابرت زمکیس برعهده دارد و تام هنکس و سینتیا اوریوو از بازیگرانش هستند.
دل تورو برای «شکل آب» جایزه اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را کسب کرده است..

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *