انیمیشن «در سایه سرو» موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از بیست‌وسومین جشنواره فیلم «ترابیکا»ی آمریکا شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفت فیلم کوتاه انیمیشن از کشورهای سوئد، هلند، آمریکا، آلمان، چین و ایران نامزد دریافت جایزه جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از بیست‌وسومین جشنواره فیلم «ترابیکا»ی آمریکا بودند که سرانجام جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «در سایه سرو» تعلق گرفت.
«در سایه سرو» از سوی شیرین سوهانی و حسین ملایمی به مدت ۱۹ دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ای برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.
جشنواره بین‌المللی «ترایبکا» در سال ۲۰۰۱ ازسوی «رابرت دنیرو» و «جین رزنتال» تأسیس شده است و در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به انیمیشن‌های کوتاه جهان دارد. امسال بیش از ۸هزار فیلم کوتاه به این جشنواره ارسال شده بود.
پویانمایی «در سایه سرو» در مورد یک ناخداست که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.
پیش از این «در سایه سرو» پس از کسب جایزه بزرگ و جایزه بهترین انیمیشن دو بعدی از نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» اسپانیا واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۵ شده بود.
بیست‌وسومین جشنواره فیلم «ترایبکا» از روز ۱۶ تا ۲۷ خرداد سال جاری برابر با ۵ تا ۱۶ ژوئن۲۰۲۴ در محله منتهن نیویورک آمریکا در حال برگزاری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *