11:51

فیلم کوتاه «انگشتر» به بخش مسابقه جشنواره ملی فیلم دانشجویی اروگوئه راه یافت.
به گزارش رسیده، فیلم کوتاه «انگشتر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رهام رسولی در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه دوازدهمین دوره جشنواره ملی فیلم دانشجویی اروگوئه معروف به «فناسیس» راه یافت.
«فناسیس»(FENACIES) مخفف «جشنواره ملی فیلم دانشجویی» است. این نهاد در سال 2012 با هدف جشنواره‌ای سینمایی، ویژه جوانان برای ارزش نهادن به خلاقیت و تلاش آنها در رقابتی سالم، تاسیس شد. هدف اصلی جشنواره تقویت هر چه بیشتر آموزش جوانان است تا از طریق ساخت فیلم کوتاه، ایده‌های خود را عینیت بخشیده به طوری که بتوان آنها را به روی پرده نقره ای به نمایش درآورند. این جشنواره، در ابتدا مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و سپس مورد توجه وزارت گردشگری و ورزش اروگوئه قرار گرفت و در سال ٢٠١۵ یونسکو، اهداف آموزشی و فرهنگی جشنواره ملی دانشجویی «فناسیس» اروگوئه تایید کرد.
طبق اعلام دبیرخانه جشنواره «فناسیس»، ٣٧٠ اثر متقاضی حضور در بخش مسابقه دوازدهمین دوره این جشنواره بوده‌اند که از میان آنها ١٨١ اثر به نمایندگی از ١٧ کشور برای حضور در بخش مسابقه این دوره برگزیده شده‌اند. این جشنواره امسال با نمایش آثار بخش مسابقه از ١۴ شهریور در مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه آغاز می‌شود و تا ٢٠ شهریور ادامه خواهد داشت.
فیلم کوتاه «انگشتر» که به اثرات مخرب جنگ و بازماندگان آن می‌پردازد پیش از این جشنواره، موفق شده بود نشان ویژه شایستگی Award of Merit را در بخش بهترین فیلم کوتاه بیستمین دوره جوایز جهانی Accolade دریافت کند و به دهمین دوره جشنواره فرفیلم کوزوو راه پیدا کند.
رهام رسولی فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از انجمن سینمای جوانان ایران و پیش از کارگردانی این فیلم، مدیر تولید چندین فیلم کوتاه بوده است.
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: زندگی پیرمردی تنها، تحت‌تأثیر انگشتر گمشده‌اش قرار می‌گیرد.
عوامل فیلم کوتاه «انگشتر» عبارتند از: مدیر فیلم‌برداری: یوسف صفایی، تدوین: هادی شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سلمان ابوذر، بازیگران: محمد جهانپا، سپیده مذهب، طراح صحنه و لباس: محبوبه سلطانی، مدیر صدابرداری: احمد محمدی، مدیر تولید: رهام رسولی، طراح چهره‌پردازی: آناهیتا موسوی، اصلاح رنگ: مهران دوستی، دستیار کارگردان: امیرحسین امینی‌یزدی، سجاد نیکو، برنامه‌ریز: ریحانه مرتضایی‌نیا، منشی صحنه: ملیحه کوروش‌زاده، مدیر تدارکات: حسین عربی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *