0:01

بانی‌فیلم: هنوز تعداد کلیک‌های مصاحبه تهیه‌کننده «خائن کشی» با یکی از خبرگزاری‌ها به عدد چهل نرسیده بود که مسعود کیمیایی در یادداشتی انصراف خود را از حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام کرد!
اوجی با اینکه در گفت‌وگویش با مهر تاکید کرده بود که شرایط مناسبی برای ساخت سی‌امین فیلم کیمیایی فراهم آورده، اما این فیلمساز قدیمی به فاصله کمتر از چند ساعت پس از انصراف پسرش پولاد از حضور در جشنواره، نامه کناره‌گیری‌اش را رسانه‌ای کرد. با اینکه برخی از کارشناسان معتقدند که این کار مسعود کیمیایی احتمالا با اطلاع تهیه‌کننده بوده و می‌تواند یک حرکت تبلیغاتی برای این کارگردان تلقی شود اما از سوی دیگر شاید علت این کناره‌گیری قرار گرفتن شهاب حسینی در ترکیب هیات داوری فجر امسال باشد. هنرپیشه‌ای که با سابقه‌ای که در سال ۹۸ و پس از کناره‌گیری کیمیایی با فیلم «خون شد» داشت مورد انتقاد شدید دوستداران سینمای کیمیایی قرار گرفت.
به هر حال مسعود کیمیایی در شرایطی و پس از دو روز از اعلام اسامی داوران جشنواره امسال از حضور در این رویداد انصراف می‌دهد که اساسا حضورش در میان فیلمسازان تازه‌کار امسال با واکنش‌های متفاوت سینمادوستان روبرو شده بود.
به نظر می‌رسد که انصراف مسعود کیمیایی این اولین لرزه‌ای باشد که بر پیکر دست‌اندرکاران جشنواره فجر چهلم وارد می‌شود، جشنواره‌ای که باید امیدوار بود بتواند بدون مشکل و با سرسلامتی، به روزهای پایانی برسد!


کیمیایی در یادداشت انصرافش نوشت:
«به نام حدا
درود سرزمین کهن -ایران، درود به مردم قدرندیده و هنرمندان
به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم خائن‌کشی، با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی بوسیله دکتر محمد مصدق در سالهای ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتادویک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم و به این خط و نوشته از قضاوت بیرون می‌آیم.
دیگر هنرمندان فیلم خائن‌کشی به جای خود می‌مانند.
در این سنِ بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی نفت، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر محمد مصدق تردید بسیار دارم. عدالت همیشه نگران قضاوت است.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *