13:57

پسر «فرانکو زفیرلی» از طرح شکایت دو بازیگر اصلی فیلم اقتباسی کارگردان فقید ایتالیایی در سال ۱۹۶۸، انتقاد کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «اولیویا هاسی» و «لئونارد وایتینگ» که در زمان ساخت فیلم «رومئو و ژولیت» در سال ۱۹۶۸ به ترتیب ۱۵ و ۱۶ ساله بودند، ادعا کرده اند که «فرانکو زفیرلی» آنها را وادار کرده است که صحنه ای را به صورت برهنه اجرا کنند و حالا این بازیگران از کمپانی پارامونت به خاطر کودک آزاری شکایت کردند و خواهان دریافت غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری شده‌اند.
«پیپو زفیرلی» فرزند این کارگردان ایتالیایی که همچنین رئیس بنیاد« فرانکو زفیرلی» است، در بیانیه‌ای در واکنش به شکایت بازیگران فیلم «رومئو و ژولیت» عنوان کرد که پدرش همواره مخالف استفاده از هرزه‌نگاری در فیلم بود و صحنه‌های به تصویر کشیده در فیلم تنها بیانگر زیبایی بوده و هیچ احساس بیمارگونه‌ای نداشته است.
در این شکایت، این دو بازیگر ادعا کرده‌اند که کارگردان فیلم «فرانکو زفیرلی» به آنها گفته است که هیچ برهنگی وجود نخواهد داشت، اما او بعداً اصرار می‌کند که آنها برهنه شوند و در غیر این صورت فیلم شکست خواهد خورد. «فرانکو زفیرلی» در سال ۲۰۱۹ درگذشت.
این شکایت همچنین ادعا می‌کند که این دو بازیگر در سال‌های پس از ساخت فیلم «رومئو و ژولیت» دچار پریشانی روانی و ناراحتی عاطفی شده‌اند و فرصت‌های شغلی خود را از دست داده‌اند و به دنبال غرامتی هستند که گمان می رود بیش از ۵۰۰ میلیون دلار باشد.
«سولومون گرسن» وکیل این دو بازیگر نیز پیش از این عنوان کرده بود: «اینها بچه‌های ساده لوح در دهه ۶۰ بودند که نمی‌دانستند چه چیزی قرار است به آنها ضربه بزند. ناگهان آنها در سطحی مشهور شدند که هرگز انتظارش را نداشتند و علاوه بر این به گونه‌ای مورد تجاوز قرار گرفتند که نمی‌دانستند چگونه با آن برخورد کنند».
فیلم «رومئو و ژولیت» بر اساس نمایشنامه معروف نوشته «ویلیام شکسپیر» در آن زمان فروش موفقی در گیشه داشت و توانست با بودجه ۸۵۰ هزار دلاری خود نزدیک به ۳۹ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم همچنین چهار نامزدی اسکار دریافت کرد که برنده دو جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی لباس شد.
همچنین «اولیویا هاسی» و «لئونارد وایتینگ» نیز هر دو برای بازی در فیلم اقتباسی «رومئو و ژولیت» برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *