10:12

خالق «پدر خوانده» گفت دیگر جوایز سینمایی بیش از حد زیاد شده و من وقتی فقط اسکار بود را بیشتر دوست داشتم.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا با حضور در فرش قرمز مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد اکران پدرخوانده به وسال‌های خبرنگاران پاسخ گفت و درباره جوایز سینمایی نیز صحبت کرد.
این کارگردان کهنه‌کار در پاسخ به سوالی درباره حذف اهدای ۸ جایزه اسکار در مراسم حضوری گفت: همه این شاخه‌ها اهمیت دارند ولی برگزارکنندگان اسکار هم دلایل خود را برای این تصمیم دارند.
این در حالی بود که یک روز پیش از برگزاری این مراسم، آکادمی اسکار اعلام کرد برندگان شاخه‌های موسیقی متن، چهره‌آرایی، مستند کوتاه، تدوین، طراحی صحنه، انیمیشن کوتاه، فیلم کوتاه و صدا پیش از شروع پخش تلویزیونی مراسم اهدا می‌شوند و به صورت تدوین شده در خلال پخش زنده پخش می‌شوند.
کاپولا گفت از مراسم اهدای جوایز اسکار وقتی جمع‌وجورتر و ساده‌تر بود بیشتر لذت می‌برد. وی گفت: از این همه زرق‌وبرق خوشم نمی‌آید. دوست دارم صمیمانه‌تر باشد، با کیفیتی باشخصیت‌تر.
وی افزود: این روزها مراسم اهدای جوایز بیش از حد افزایش یافته و من زمانی را دوست داشتم که فقط یک اسکار وجود داشت.
کاپولا اولین اسکارش را برای فیلمنامه غیراقتباسی «پاتن» در سال ۱۹۷۱ گرفت و برای ساخت «پدرخوانده» نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و در نهایت ۳ جایزه مهم بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای بازی مارلون براندو و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.
وی افزود: آن زمان افکار منفی درباره این فیلم زیاد بود و راستش را بگویم از این موفقیت شگفت‌زده شدم و واقعاً خوشحال شدم که مردم دوستش داشتند.
به مناسبت ۵۰ سالگی فیلم «پدرخوانده» این فیلم به‌تازگی به صورت محدود در شماری از سینماهای ای‌ام‌سی اکران شده و قرار است پس از آن ۳ فیلم «پدرخوانده» که ترمیم و اصلاح شده‌اند به صورت دیسک‌های اچ‌دی اولت را با کیفیت ۴K از ۲۲ مارس در اختیار عموم قرار بگیرند.
در این مراسم تالیا شایر خواهر کاپولا نیز حضور داشت. وی که در «پدرخوانده» نقش «کانی کارلئونه» ظاهر شده از برادرش به عنوان بهترین کارگردان زنده دنیا یاد کرد و گفت او شگفت‌انگیز و یک نویسنده بسیار بزرگ است.
شایر هم تایید کرد که برادرش قصد دارد فیلم جدیدش «مگالوپولیس» را با سرمایه‌گذاری شخصی و با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری بسازد.
نسخه ترمیم شده «پدرخوانده» از ۲۵ فوریه در بریتانیا نیز اکران می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *