14:42

«فرانسیس فورد کاپولا» در جدیدترین صحبت‌هایش بار دیگر به انتقاد از وضعیت سینمای امروز هالیوود و فیلم‌های استودیوی و ابرقهرمانی پرداخت.
به گزارش ایسنا، «فرانسیس فورد کاپولا» در سال ۲۰۱۹ پس از ان که فیلم‌های مارول را نفرت‌انگیز خواند و در عین حال از صحبت‌های انتقادی «مارتین اسکورسیزی» درباره فیلم‌های ابرقهرمانی حمایت کرد، به انتقاد از وضعیت امروز سینما پرداخت و البته بعداً توضیح داد که او به طور خاص در مورد فیلم‌های مارول صحبت نکرده و آنچه از نظرش «نفرت‌انگیز» است صنعت کنونی فیلم است که تجارت را بر هنر اولویت می‌داند.
کارگردان سه گانه «پدرخوانده» در مصاحبه اخیر خود با مجله «GQ» بار دیگر از وضعیت فیلم های استودیویی هالیوود و یکنواختی آثار مارول ابراز تاسف کرده و اظهار کرده: «قبلاً فیلم‌های استودیویی وجود داشت و اکنون فیلم‌های مارول. یک فیلم از آثار کمپانی مارول چیست؟ این فیلم‌ها یک نمونه اولیه فیلم است که بارها و بارها و بارها و بارها ساخته می شود تا متفاوت به نظر برسد. حتی فیلم‌های خوب استودیویی چون «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» و «زمانی برای مردن نیست» از «کری فوکاناگا» که هر دو کارگردانان مستعدی دارند در بسیار ی از جهات شبیه به هم به نظر می‌رسند. من و شما می‌توانیم با تماشای این دو فیلم سکانسی یکسان از آنها بیرون بیاوریم و کنار هم بگذازیم، مثل سکانس تصادف ماشین‌ها».
«کاپولا» در اظهارات اصلی خود در سال ۲۰۱۹، عدم ریسک را در تولیدات هالیوودی هدف قرار داد و گفته بود: «مارتین اسکورسیزی می‌گوید که فیلم‌های مارول سینما نیست، او درست می‌گوید، زیرا ما انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم، انتظار داریم مقداری روشنگری، دانش و مقداری الهام به دست آوریم. من نمی‌دانم که کسی از دیدن مکرر یک فیلم، که همان فیلم‌های مارول است، چیزی به دست آورد».
این کارگردان ساخت فیلم را مستلزم ریسک کردن دانسته بود و بخشی از ساخت فیلم ریسک کردن است و به همین دلیل است آنچه ما می‌سازیم بسیار جالب است و از ساخت آن چیزهای زیادی یاد می‌گیریم.
«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه» و … اشاره کرد.
این کارگردان ۸۲ ساله از سال ۲۰۱۱ فیلمی نساخته و هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی ساخت فیلم سینمایی «مگالوپیس» به عنوان پروژه رویایی خود است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *