13:13

«محاکمه» و «زم هریر» عنوان دو آلبوم جدیدی هستند که در قالب شماره های جدید آثار موسیقایی مجید انتظامی برای سریال ها و فیلم‌های سینمایی پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

به گزارش مهر، مجید انتظامی از آهنگسازان شاخص سینمای کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود دو مجموعه از آثار موسیقایی خود به نام‌های «محاکمه» و «زم هریر» را در دسترس شنوندگان قرار داد. طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده عمده فروش این آلبوم موسیقایی در بستر فضای مجازی به صورت جهانی صورت گرفته و علاقه‌مندان برای خریداری این اثر موسیقایی می‌توانند به پلتفرم‌های دارای مجوز کشورمان مراجعه کنند.

آلبوم «زم هریر» مشتمل بر موسیقی‌های مجید انتظامی روی فیلم «زمهریر» به نویسندگی و کارگردانی علی رویین تن است که سال ۱۳۸۸ ساخته و حاشیه‌های زیادی هم به دنبال داشت.

«کارون»، «حرکت»، «رشادت»، «مزار»، «چرخش»، «مالیخولیا»، «امید»، «وحی»، «وداع آخر»، «ذهن آشفته»، «فریاد اعتراض»، «شعف»، «تعالی»، «کجا رفته‌ای»، «خسته دل»، «زم هریر»، «لب کارون» عنوان آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

انتشار دو اثر کمتر شنیده شده از مجید انتظامی در بازار موسیقی

«محاکمه» نیز عنوان دیگر آلبومی است که عمده قطعات آن مبتنی بر موسیقی متن سریال «محاکمه» به کارگردانی حسن هدایت است که در سال ۱۳۷۸ از آنتن شبکه یک سیما در دسترس بینندگان قرار گرفت.

«محاکمه (تیتراژ ابتدایی)»، «اشک وطن»، «مادام»، «سانسورچی»، «هانیه»، «اولین نفر»، «مادرم ایران»، «هدیه»، «حشمت مینوی»، «بغداد»، «پزشک احمدی»، «رعنا»، «مرغ سحر»، «روایت یک خودکشی»، «محاکمه (تیتراژ پایانی»، «رویای گذشته»، «پدر»، «جلال»، «اشغال»، «بازجویی»، «جستجو»، «حمله»، «هرج و مرج»، «مختاری»، «ترور»، «توطئه»، «واقعه مسجد گوهرشاد»، «تم محاکمه برای پیانو و قانون»، «تنهایی»، «به دنبال یار»، «روایت» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم منتشر شده‌اند.

خاچیک بابایان، همایون رحیمیان، ارسلان کامکار، ابراهیم لطفی، مازیار ظهیرالدینی، رضا عالمی، سیاوش ظهیرالدینی، والود تارخانیان، لعیا اعتمادی، کریم قربانی، محسن تویسرکانی، علیرضا خورشیدفر، جاوید مجلسی، مسعود غریب نواز، امیر بهشتی، کیومرث میردادیان، حسین شریفی، مجید انتظامی، ناصر رحیمی، آندره آرزومانیان، مجید اخشابی، مینو قاسم‌پور، شهریار فریوسفی، مهرداد دلنوازی، بیژن کامکار، محمود فرهمند و کوروش بزرگ پور نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند.

انتشار دو اثر کمتر شنیده شده از مجید انتظامی در بازار موسیقی

مجید انتظامی از جمله آهنگسازان شاخص سینمای ایران است که از همان دوران کودکی فراگیری موسیقی آغاز کرد و یک سال پس از اخذ دیپلم هنرستان وارد ارکستر سمفونیک شده و زیر نظر «آنتوان کاتلوس» ساز آبوا آموخت. وی در همین چارچوب سلفژ، تئوری و هارمونی را نزد ثمین باغچه‌بان و مصطفی کمال پورتراب آموخت و در همان ایام نخستین نت موسیقی را به کمک پورتراب نوشت.

این آهنگساز پیشکسوت موسیقی فارغ‌التحصیل کنسرواتوار برلین هم است. وی در برلین زیر نظر اساتیدی همچون کارل اشتاین و لوتارکخ آموزش دید. او مدت‌ها با ارکستر فلارمونیک آلمان و ارکستر سمفونیک برلین همکاری کرد. انتظامی در آن سال‌ها به عنوان سولیست آبوا، در شهرهای مختلف فرانسه و آلمان به روی صحنه رفت.

اولین تجربه موسیقی تصویری انتظامی با ساخت موسیقی فیلم کوتاه «زال و سیمرغ» در سال ۱۳۵۶ بود و با فیلم «سفر سنگ» به طور حرفه‌ای کار ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. همچنین در این سال‌ها آثاری را برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخت. ضمن اینکه این هنرمند نزدیک به ۱۰۰ موسیقی فیلم و حدود ۱۰ موسیقی صحنه‌ای نوشته است.

انتظامی از آهنگسازان شناخته شده کشورمان است که در کارنامه کاری خود علاوه بر ساخت موسیقی متن چندین اثر سینمایی در عرصه ساخت موسیقی برای فیلم‌های دفاع مقدسی نیز هنرمند شناخته شده و دارای اعتباری محسوب می‌شود که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «عقاب‌ها – ۱۳۶۳» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، «آشیانه مهر – ۱۳۶۳» به کارگردانی جلال مقدم، «پلاک – ۱۳۶۴» به کارگردانی ابراهیم قاضی زاده، «گذرگاه – ۱۳۶۵» به کارگردانی شهریار بحرانی، «هراس -۱۳۶۶» به کارگردانی شهریار بحرانی، «کانی مانگا- ۱۳۶۶» به کارگردانی سیف الله داد، «آخرین پرواز – ۱۳۶۸» به کارگردانی احمدرضا درویش، «آتش پنهان -۱۳۶۹» به کارگردانی حبیب کاوش، «بوی پیراهن یوسف – ۱۳۷۴» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «از کرخه تا راین – ۱۳۷۱» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «وصل نیکان – ۱۳۷۰» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «پوتین – ۱۳۷۰» به کارگردانی عبدالله باکیده، «چشم شیشه‌ای – ۱۳۶۹» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، «آژانس شیشه‌ای – ۱۳۷۶» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «نغمه – ۱۳۸۰» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، «دوئل – ۱۳۸۰» به کارگردانی احمدرضا درویش، «جایی برای زندگی – ۱۳۸۰» به کارگردانی محمد بزرگ نیا، «طبل بزرگ زیر پای چپ- ۱۳۸۳» به کارگردانی کاظم معصومی، «زمهریر -۱۳۸۸» به کارگردانی علی روئین تن اشاره کرد.

سمفونی‌های «ایثار»، «انقلاب اسلامی، «مقاومت»، «خرمشهر»، «این فصل را با من بخوان»، «صلح» و آلبوم‌های «آژانس شیشه ای»، «از کرخه تا راین» و «بوی پیراهن یوسف» هم از جمله دیگر آثاری بوده که مجید انتظامی به عنوان یکی از فعال‌ترین آهنگسازان سینمای مقاومت آنها را منتشر کرده است.

طی ماه‌های اخیر آلبوم موسیقی فیلم‌های «بوی پیراهن یوسف»، «ترن»، «اعتراض»، «شیخ بهایی»، «عشق بدون مرز»، «کانی مانگا»، «دیوانه از قفس پرید»، «آژانس شیشه ای»، «روز واقعه»، «جایی برای زندگی»، «دوئل»، «از کرخه تا راین» و تعدادی دیگر در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *