18:04

در پنجاهمین دوره اهدای جوایز آنی «پینوکیوی گی‌یرمو دل تورو» به عنوان بهترین فیلم انیمیشن انتخاب شد و جایزه اصلی را برد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «پینوکیوی گی‌یرمو دل تورو» در سفر رسیدن به اسکار، یک جایزه دیگر به فهرست افتخاراتش افزود.
در مراسم شب پیش «پینوکیو» علاوه بر این در مجموع با ۵ جایزه مراسم را ترک کرد که کسب جایزه بهترین کارگردانی برای دل‌تورو و مارک گوستافسون کارگردان همکارش از دیگر موفقیت‌هایش بود. این فیلم استاپ موشن همچنین برنده جایزه موسیقی برای الکساندر دسپلات، طراحی تولید و طراحی شخصیت شد.
دل تورو که مستقیما از جوایز انجمن تهیه‌کنندگان که از آنجا هم جایزه تهیه‌کنندگی را برده بود به مراسم آنی می‌آمد بسیار هیجان‌زده بود. وی گفت: خیلی این را می‌خواستم. زیباترین چیز جهان است.
وی در سخنانش تاکید کرد مراسم آنی جایی است که دیگر لازم نبود یادآوری کند انیمیشن یک رسانه است نه یک ژانر.
«مارسل صدف کفش به پا» هم که فیلم استاپ موشن موفق دیگر سال بود با دریافت جایزه فیلم مستقل و دو جایزه دیگر شامل بهترین صداپیشگی برای جنی اسلیت در نقش مارسل و جایزه نویسندگی برای انیمیشن بلند تجلیل شد.
اپل تی‌وی پلاس و بی‌بی‌سی هم ۴ جایزه آنی برای انیمیشن کوتاه «پسر، قاطر، روباه و اسب»، از جمله بهترین تولید و کارگردانی ویژه برای یک پروژه تلویزیونی/رسانه‌ای کسب کردند. کارگردانی این فیلم ۳۴ دقیقه‌ای را پیتر بینتون و چارلی مکسی انجام داده‌اند.
«آواتار: راه آب» هم ۲ جایزه برد که یکی برای بهترین فیلم بلند FX و یکی برای بهترین انیمیشن زنده شخصیت بود.
رابرت ایگر مدیرعامل دیزنی در این مراسم جایزه وینزور مک‌کی را به پیتر داکتر نویسنده و کارگردان و مدیر بخش خلاقیت پیکسار اهدا کرد و از وی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان انیمیشن نسل خودش یاد کرد و گفت به سختی می‌توان به کس دیگری فکر کرد که در سه دهه گذشته اثری بزرگتر به معنای واقعی کلمه، بر انیمیشن گذاشته باشد.
در طی این مراسم که در تالار رویس UCLA برگزار شد، آسیفا-هالیوود پنجاهمین سال تاسیس خود را جشن گرفت. در سرتاسر برنامه کلیپ‌هایی از چهره‌هایی چون امی پولر، بیلی کریستال، پاتون اسوالت، ویلیام شتنر و جاش گد پخش شد که ۵۰ سالگی آن را تبریک می‌گفتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *