در گفت وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر مطرح شد؛

11:51

بازیگر فیلم سینمایی «گاو» گفت: زمانی که داریوش مهرجویی خواست این فیلم را بسازد همه نقش‌ها را انتخاب کرده بودند و من دقیقه ۹۹ و نیم انتخاب شدم.
عزت‌الله رمضانی‌فر در گفت وگو با ایرنا و در توضیح حال و هوای خود بیان کرد: روزهای اول سال عید دینی می رویم امسال هم که ماه رمضان است و بیشتر شب ها دیدوبازدید خواهیم کرد. خواهری بزرگتر از خودم دارم که اول عید به دیدن ایشان می روم و فامیل های دیگری داریم که با آنها دیدوبازدید می کنیم.
بازیگر فیلم سینمایی پستچی (داریوش مهرجویی ۱۳۵۱) ادامه داد: ایام عید تهران را دوست دارم چون خلوت و رفت و آمد راحت است و از ترافیک های سنگین خبری نیست. در طول سال سفر می رویم به همین خاطر عید را برای تهران و خانواده گذاشته ایم. ایام عید در تهران می شود نفس کشید. در این روزها کمی کتاب می خوانم اما بیشتر علاقه به دیدن فیلم و سریال دارم و تا دیروقت فیلم و سریال می بینم.
وی افزود: از نوجوانی و جوانی چون به هند رفت و آمد داشتم عاشق موسیقی هندی بودم به همین دلیل با علاقه سریال و فیلم هندی می بینم.
بازیگر فیلم سینمایی کندو (فریدون گله ۱۳۵۴) تصریح کرد: آن زمان که بچه بودیم تمام سال منتظر بودیم که عید برسد و به دیدن بزرگترها می رفتیم و عیدی و پولها را جمع می کردیم و به سینما می رفتیم؛ البته آن زمان بلیط آنقدر گران نبود و امروز یک خانواده چهار نفره برای یک سانس سینما باید بیشتر از ۲۰۰ هزارتوان هزینه کند.
رمضانی‌فر یادآور شد: البته امروز اشتراک هایی برای تماشای فیلم های سینمایی در فضای مجازی با خانواده وجود دارد.
بازیگر فیلم سینمایی کفش های میرزا نوروز (محمد متوسلانی ۱۳۶۴) در توضیح فعالیت های بازیگری خود گفت: شکر خدا و گوش شیطان کر مشغول کار هستیم و در حال حاضر بازی در سریال کاراگاه به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی محمدرضاشفیعی را دارم این سریال برای شبکه یک و در حوزه قوه قضاییه است، بازیگر زیاد دارد و تا اردیبهشت درگیر آن هستیم.
وی ادامه داد: تله فیلم باران را هم دارم که نیمه روستایی است؛ قرار بود برای فیلمبرداری برویم شیراز که به خاطر ما برنامه عوض شد و قرار شد که در قسمتهای قدیمی و کاهگلی اطراف ورامین فیلمبرداری شود.
بازیگر فیلم سینمایی روایت سه‌گانه (پرویز شیخ طادی ۱۳۸۲) گفت: باران احتمالا در فروردین ادامه می یابد و بر این اساس عیدی نداریم و پس از پنجم فرودین باید به سرکار برویم.
رمضانی‌فر گفت: من کارم را در حوزه بازی در سینما بسیار زود شروع کردم. متولد اسفند ۱۳۲۱ هستم و از دبیرستان به صورت حرفه ای کار بازیگری را شروع کردم. یعنی کلاس نهم که بودیم برای بازی در کلاس بسیار شلوغی که بودیم مورد امتحان قرار گرفتیم که در نهایت ۴ نفر بیرون آمدیم و از طرف وزارت فرهنگ و هنر آن زمان ما را بین تئاترهای حرفه ای تقسیم کردند یعنی وقتی کلاس دهم بودم در تئاتر حرفه ای تئاتر هنر ملی پاسارگاد طبق دوره ای که دیده بودم و از شاگران ممتاز بودم کار حرفه ای انجام می دادم و ادامه دادم تا سال ۱۳۴۸ که برای فیلم سینمایی گاو (داریوش مهرجویی ۱۳۴۸) انتخاب شدم.
وی ادامه داد: البته این انتخاب مرتبط بود با دو نمایشی که پیش از آن کار کرده بودم. نمایش نابالی از اولین کارهای آقای بهزاد فرهانی بود برگرفته از فرهان و یک کار روستایی بود که نقش اول آن پسری عقب افتاده بود که بازی کردم و در تلویزیون و روی صحنه بسیار دیده شد و کار دیگری هم بود با استاد حمید سمندریان به اسم آندورا که آنجا هم بر حسب اتفاق نقش یک پسر عقب افتاده را بازی کردم و این کارها دیده شد تا زمانی که داریوش مهرجویی خواست فیلم گاو را بسازد همه نقش ها را انتخاب کرده بودند و من دقیقه ۹۹ و نیم انتخاب شدم.

عزت‌الله رمضانی‌فر (متولد ۱۳۲۳) بازیگر ایرانی سینما، تلویزیون و تئاتر است.
وی کار تئاتر را در دوران تحصیل در مدارس تهران آغاز کرد و بعد از اتمام کلاس نهم، با قبولی در یک آزمون ورودی، در رشتهٔ بازیگری ادامه تحصیل داد و در عین حال، فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۰ در «ادارهٔ تئاتر» و تماشاخانه سنگلج و در کنار هنرمندانی چون حمید سمندریان، عباس جوانمرد، عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان و پرویز فنی‌زاده ادامه داد.
رمضانی‌فر در سال ۱۳۴۴ به‌عنوان دستیار فیلم‌بردار در امور سینمایی وزارت فرهنگ و هنر مشغول به کار شد و در سال ۱۳۵۱ در رشتهٔ فیلم‌برداری از دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک لیسانس خود را دریافت کرد. او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۴۸ با بازی در فیلم گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی، آغاز کرده‌است و اینک بیش از پنجاه سال است که در زمینهٔ بازیگری تئاتر و سینما فعالیت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *