11:12

امین حیایی از پیشنهاد نقش‌های تکراری و کلیشه‌ای به عنوان چالشی یاد می کند که در صورت صبوری و گذر از آن، بازیگر را برای ایفای شخصیت های ماندگار پخته تر خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، امین حیایی ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ با تاکید بر «تعهد» به عنوان ویژگی مهم برای یک بازیگر که او را ماندگار می کند، در این زمینه چنین توضیح داد: خیلی مهم است که به کارمان و مردممان تعهد داشته باشیم و در این مسیر باید تمام تلاشمان را بکنیم. همچنان که خدا هم گفته است، از شما حرکت از من برکت؛ حرکت از ماست. البته باید صبوری هم داشته باشیم و زمانی فرا می رسد که خدا هم سوپرایزمان می‌کند.
حیایی که در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، بیشتر با ایفای نقش های مشابه و همچنین کمدی شناخته شد و در ادامه با ایفای کاراکترهایی در فیلم‌هایی چون «دارکوب» و ««شعله ور»، توانست خود را به عنوان بازیگر ژانرهای مختلف تثبیت کند، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه سینما و تلویزیون ایران بازیگرانش را مصرف می‌کند و برای بازیگران آنقدر پیشنهادهای مشابه می‌دهد که جدایی از آن ژانر برای بازیگر دشوار می‌شود، گفت: مجموعه ای از کارهاست که معدل یک بازیگر را مشخص می‌کند. اتفاقا کارهایی که در کارنامه کاری ام اتفاق خاصی نبودند، همان ها باعث شدند تجاربی شکل بگیرد که در ادامه و در کارهای بعدی ام مثل «در خونگاه»، «قاتل وحشی»، «برف آخر» و «شعله ور» به من کمک کرد. پختگی به واسطه ایفای همان نقش ها بود که باعث شد پس از آن، این کارها هم شکل بگیرد.
او تاکید کرد: احترام به کارگردان برای من از همه چیز واجب تر است؛ البته کارگردانی که کارش را بلد است. در آن شرایط من در اختیار کارگردان خواهم بود و می توانم مثل خمیری باشم که کارگردان می‌تواند به هر شکلی او را قالب بدهد.
این بازیگر که در برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش سخن می گفت، از پیشنهاد نقش‌های یکسان به یک بازیگر به عنوان چالشی یاد کرد که با صبوری می تواند از آن عبور کند و افزود: در حقیقت مانند یک گیم می‌ماند؛ اگر خودمان را پیدا کنیم و از این چالش ها عبور کنیم، وارد مرحله بعد می‌شویم، در غیر این صورت گیم اور شده و دوباره به ابتدای راه باز می‌گردیم. من هم درگیر چنین چالش هایی شده ام اما با انعطاف و صبوری تلاش کردم از آن‌ها رد شوم.
داور «عصر جدید» سپس با این پرسش مواجه شد که آیا می‌تواند از کارگردان و بازیگری نام ببرد که کارهای ماندگاری را خلق کرده و نمی توان او را از سینما و تلویزیون کنار گذاشت؟ که پاسخ داد: از شخص خاصی نمی‌توانم نام ببرم؛ همه همکاران من هستند و خیلی دوستشان دارم و کارهای ماندگاری دارند.
امین حیایی در پایان در پاسخ به این سوال که تا کنون فیلمی بوده است که دوست داشته در آن بازی کند اما امکانش فراهم نشده است؟ عنوان کرد: یکی از فیلم‌های آقای نعمت الله بود که آن موقع به دلیل مسائلی ممکن نشد در آن بازی کنم؛ خیلی دوست داشتم در این فیلم بازی کنم و خود آقای نعمت الله هم دوست داشتند که من در آن فیلم بازی کنم. به جز آن کار دیگری در خاطرم نیست.
به گزارش ایسنا، «پرانتز باز» به تهیه‌کنندگی و سردبیری مارال دوستی، جمعه شب (۵ شهریور ماه) با اجرای امیرعلی نبویان و کارشناسی علیرضا بهرامی، مریم نراقی، نغمه دانش و فرانک آرتا زنده روی آنتن رفت. این برنامه در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید می‌شود و جمعه‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به روی آنتن می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *