نماینده مجلس:

14:13

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو دو کنسرت در روزهای اخیر در اهواز، گفت: وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی پای مجوز خود برای برگزاری کنسرت در اهواز ایستاد و این اقدام ستودنی‌ست.
به گزارش ایرنا، مجتبی توانگر در واکنش به لغو دو کنسرت در روزهای اخیر در اهواز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: صدور مجوز برای رویدادهای فرهنگی هنری مثل کنسرت یا اکران فیلم از اختیارات قانونی وزارت‌ ارشاد است و کلیه دستگاه‌ها به ویژه استان‌ها باید از آن تبعیت کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه نوشت: وزارت‌ ارشاد پای مجوز خود برای برگزاری کنسرت در اهواز ایستاد و این اقدام ستودنی‌ست. برخورد سلیقه‌ای به ویژه در استان‌ها ناپسند است.
کنسرت سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ به رغم داشتن مجوز برگزاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با مصوبه شورای تامین اهواز لغو شد. کنسرت این خواننده قرار بود از روز چهارشنبه (۲۹ تیر) به مدت سه روز در سینما هلال اهواز برگزار شود که ۲۹ تیر سه سانس این کنسرت برگزار شد اما شورای تامین شهرستان اهواز ۳۰ تیر اقدام به لغو ادامه این کنسرت کرد.
همچنین کنسرت سهراب پاکزاد خواننده موسیقی پاپ قرار بود اول تا سوم مرداد در اهواز برگزار شود که بنا بر اعلام موسسه برگزارگننده این کنسرت‌ها، اجراها لغو و مبالغ فروش بلیت به صورت خودکار به حساب خریداران بازگردانده خواهد شد.
معاون حقوقی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در واکنش به حواشی لغو یک کنسرت در اهواز گفت: در مسئله لغو کنسرت‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها، باید به چند نکته توجه کرد، اولا صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت تمامی دستگاه‌های ذیربط صورت می‌گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاه‌های مربوطه صادر می‌کنند.
سیدمحمد هاشمی افزود: ثانیا رعایت تمامی شئونات اسلامی و قانونی از ملزومات صدور مجوز بوده و حتی ملاحظات محلی از جمله در نظر گرفتن مکان برگزاری کنسرت از نظر ترافیک و سایرمسایل مشابه که از سوی سایر دستگاه‌های مرتبط بررسی و قبل از صدور مجوز اعلام نظر می‌شود در صدور مجوز لحاظ می‌شود. لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه قبل از صدور مجوز ملاحظات خود را مد نظر گرفته و سپس اعلام موافقت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *